مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۴ زندانی جرائم غیرعمد این استان پارسال با کمک خیران از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ۲۷ نفر از زندانیان محکومیت‌های مالی، ۶۸ زندانی مهریه، هفت زندانی ناتوان در تامین دیه ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کار و ۲ زندانی نفقه از زندان‌های سیستان و بلوچستان پارسال آزاد شدند.

وی با بیان اینکه میزان بدهی این افراد ۱۳۷ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال بود، گفت: هشت میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شرکت‌های بیمه تامین و پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی،۱۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این استان تامین و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: شاکیان یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند به گونه‌ای که با تلاش این ستاد حدود ۸۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال توسط شاکیان پرونده بخشیده شد.

سجادی ادامه داد: میزان آورده این مددجویان چهار میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال بوده و همچنین یک میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی توسط بانک‌های عامل به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

وی گفت: ۱۸ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال از بدهی این زندانیان توسط مراجع قضایی تقسیط و با اعسار آن‌ها موافقت شد و میزان کمک‌های پرداختی برای ۱۰۴ نفر چهار میلیارد و ۶۰۱ میلیون ریال بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان افزود: ۹۸۱ زندانی جرایم غیرعمد در هشت سال گذشته با ۲۰۹ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اظهارداشت: ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در سال ۹۸ مردم سیستان و بلوچستان در جشن‌های گلریزان سطح استان برای آزادی زندانیان کمک کردند.

سجادی گفت: ۴۲ مددجو جرائم غیرعمد هم‌اینک با بدهی ۴۱ میلیارد ریال به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها نیازمند کمک خیران سیستان و بلوچستان هستیم تا در این کار خداپسندانه شریک باشند.

وی افزود: شماره حساب‌های ۳۲۳۲۳۳۳۱۳ بنام بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت، و شماره حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

 سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار