قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت با توجه به توان خود اقدامات خوبی برای کمک به قشر آسیب دیده انجام داد

عضو حزب مردم سالاری گفت: دولت تصمیم مناسبی برای کمک به افراد کم درآمد و قشر آسیب دیده در این شرایط گرفت.

دولت با توجه به توان خود اقدامات خوبی برای کمک به قشر آسیب دیده انجام دادداریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات دولت در مواجه با بحران کرونا، گفت: دولت از لحاظ وضعیتی که در کشور داریم  وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد، وجود همه مشکلات و مسائل اقتصادی ناشی از تحریم  ها و مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا هم دولت را درگیر کرده است.

او افزود: در چنین اوضاع و شرایطی دولت تصمیم گرفته کمکی از لحاظ معیشتی به خانواده‌های کم درآمد و قشر آسیب دیده کند. این اقدام هم با توجه به وضعیت اقتصادی خود دولت بلاعوض نبوده، لذا تصمیم بر این شد که کمک یک میلیون تومانی به شکل یک وام قرض الحسنه باشد.

قنبری تصریح کرد: وام یک میلیون تومانی  دولت برای افراد نیازمند یک گام مثبتی است تا حداقل بتوانند مایحتاج اولیه زندگی خود را تامین کنند. این مبلغ زیاد نیست که بگوییم برای مخارج یک ماهه یک خانواده کفایت کند، اما یک کمک هزینه‌ای است تا به نوعی کمکی برای افرادی باشد که توانایی مالی زیادی ندارد و نیاز به حمایت دولت داشتند.

عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: وام یک میلیون تومانی اثر تورمی ندارد، چراکه وامی است که از آن کسر می‌شود و با توجه به نحوه بازپرداخت آن که از همان مبلغ یارانه افراد است، فشاری بر افراد دریافت کننده وام نمی‌آید. در کل با توجه به امکانات موجود، دولت تصمیم مناسبی را برای کمک به افراد در این شرایط دشوار گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار