سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان مشهد گفت: سه هزار و ۸۵۶ راس الاغ با تولید روزانه ۲۰۰ لیتر شیر الاغ در مشهد پرورش داده می شود.

حجت ایمانی سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:گفت: راه اندازی مزارع پرورش الاغ هزینه خیلی کمتری نسبت به گاوداری‌ها دارد چرا که با ۵۰ راس الاغ می‌شود یک مزرعه تولید فرآورده‌های الاغ راه انداخت با توجه به اینکه هر الاغ هم نهایت یک میلیون تومان قیمت دارد نمی‌توان مبلغ زیادی به عنوان سرمایه اولیه راه اندازی واحد پرورش الاغ متصور بود.

او افزود: این حرفه به لحاظ کارآفرینی مورد حمایت هم قرار می‌گیرد. مشکلی که پیش روی این واحدهاست بیشتر در مقوله فروش است، خیلی‌ها هنوز خاصیت شیر الاغ را قبول ندارند و از نظر بهداشتی معتقدند مصرف آن دردسرساز است.

سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی ادامه داد: از طرفی مسائل فرهنگی هم مانع از مصرف فرآورده‌های الاغ می‌شود.

ایمانی بیان کرد: آ‌مار پرورش الاغ مشهد سه هزار و ۵۸۶ راس می‌باشد که روزانه دست کم ۲۰۰ لیتر شیر الاغ تولید می‌کند.

سرپرست اداره بهبود تولیدات دامی تاکید کرد: پرورش الاغ شیری از جدید‌ترین حوزه‌های پرورش هست که جهت تولید شیر الاغ و عنبرنسارا کاربرد دارد، محصولات حاصل از پرورش الاغ شیری مصرف داخلی و خارجی دارد و در درمان بیماری‌های گوارشی و تنفسی بسیار موثر هست.

ایمانی اظهار کرد: همچنین شیر الاغ برای تسکین دندان درد، درمان برخی از انواع اسهال خونی، برای رفع مسمومیت، درمان سوزش چشم براثر برق زدگی بسیار مفید  است همچنین علاوه بر شیر فرآوری‌های آن از جمله ژلاتین الاغ، چربی الاغ و پنیر الاغ و لوازم آرایشی کاربرد دارد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام وقتبخیر آدرس تون کجاست گارگر میخواید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ادرس مرکز کوجاس