معاون وزیر بهداشت گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر استانها، نزولی است اما به معنی مهار کامل نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، حریرچی معاون وزیر بهداشت در ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا در بیشتر استانها، نزولی است اما به معنی مهار کامل نیست.

 حریرچی افزود:مقابله با ویروس زمانی موفق خواهد بود که یا واکسن، یا داروی موثر ویروس ساخته شود و یا ماهیت ویروس خود را تغییر دهد.

او با بیان اینکه فعلا برای تولید واکسن و دارو امیدی وجود ندارد افزود: در مورد تغییر ماهیت ویروس با گرما نیز شواهد نشان می‌دهد که به گرما حساس نخواهد بود.

حریرچی گفت: اینکه با دو هفته قرنطینه کامل، کار ویروس تمام می‌شود، درست نیست؛ اگر هشدار‌ها و خود مراقبتی‌ها را رعایت نکنیم، در پاییز هم همراه با آنفلوانزا درگیر خواهیم بود.

 معاون وزیر بهداشت گفت:هیچ داروی اختصاصی برای مقابله و یا درمان ویروس وجود ندارد، حتی بهترین داروی موجود در بازار نیز ۴۰ الی ۷۰ درصد تاثیر دارد.

او گفت: اگر دارویی هم تولید شود، ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا نتیجه بخش شود و به تولید انبوه برسد.

او در مورد احتمال تولید واکسن نیزگفت: اگر واکسن نیز تولید شود باز برای اینکه برای همه تولید شود، عملا امکان پذیر نیست، چرا که واکسن آنفلوانزا با تمام ظرفیت، فقط ۱۵۰ میلیون دوز در جهان تولید می‌شود.

حریرچی گفت: هم اکنون ۳ استراتژی فاصله گذاری اجتماعی، ایزولاسیون بیماران و تست‌های غربالگری در دست اجراست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.