دبیرکل حزب سبز گفت: بعد از ریشه کن شدن کرونا یک سونامی اقتصادی جهانی در راه است که شاید ایران هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

باید در سیاست‌های مالیاتی خود تجدید نظر کنیم/ تسهیلات کشور را باید به سمت کاهش نرخ بیکاری بردحسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حوادث بعد از ریشه کن شدن کرونا یک سونامی اقتصادی جهانی است، گفت: ایران هم ممکن است تحت تاثیر این سونامی قرار بگیرد. در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ هم که رکود اقتصادی شکل گرفت، آمریکایی‌ها برای برون رفت از آن بحران، دست به اقدامات تجاوزگرانه و مداخله گرانه در دنیا زدند .

او افزود: آمریکایی‌ها هر گاه  دچار مشکل اقتصادی می‌شوند دست به سلاح می‌برند و با راه انداختن جنگ‌ها و آسیب‌ها در دنیا سعی می‌کنند مشکلات خود  را حل کنند، بنابراین ما باید خود را آماده یک پدافند اقتصادی در مقابل امواج سونامی بعد از کرونا کنیم.

کنعانی مقدم با بیان اینکه اقدامات دولت در پرداخت وام یک میلیون تومانی با سود قرض الحسنه  بیشتر گفتار درمانی است، گفت: با توجه به اینکه در کشورمان مشکلات اقتصادی  وجود دارد و شرایط فروش نفت و کسری بودجه، کسب و کار مردم  را تحت تاثیر قرار داده، لازم است در سیاست‌های مالیاتی خود تجدید نظر کنیم.

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: بسته‌های اقتصادی کشور را باید در مسیری قرار داد تا حداقل معیشت  افراد‌ی که در بحران کرونا  بیکار شده اند را تضمین کند، همچنین با ارائه  تسهیلات بانکی به صنایع، معادن و حوزه  کشاورزی کمک کنیم تا کشور وارد رکود اقتصادی نشود.

کنعانی مقدم در پایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید یک بسته حمایتی طراحی کنیم که عمدتا هزینه‌های تولید را کاهش دهد و تسهیلات را به سمت کاهش نرخ بیکاری ببرد، در غیر این صورت دادن وام یک میلیون تومان به صورت قرض الحسنه مشکلی را حل نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار