امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: رزمایش همدلی با هدف کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت،عشق، ایمان و انسان دوستی مردم ایران را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه همدلی و انسان دوستی یکی از مهمترین خصلت‌های مردم ایران است، گفت: این موضوع را در سال‌های گذشته و در سیل گلستان، سیستان و بلوچستان و زلزله کرمانشاه به بهترین شکل ممکن شاهد بودیم که در جریان بحران کرونا ویروس نیز به اوج خود رسیده است.

او در خصوص کمک‌های مردمی در روزهای  بحران کرونا، افزود: از ابتدای بحران کرونا مردم خیر تایباد بالغ بر ۷ راس گاو و ۶۰ راس گوسفند به منظور دفع بلا و کمک به خانواده‌های نیازمند در شهر و روستا‌های تایباد ذبح و گوشت آن‌ها توزیع شده است و در همین حال چند صد بسته مواد غذایی نیز توسط سپاه، ستاد فرامین حضرت امام (ره) و پویش‌های مردمی تهیه و توزیع شده است.

امام جمعه اهل سنت تایباد یکی از مهمترین برنامه‌های شهرستان تایباد همسویی پویش‌های مردمی با ستاد مرکزی مبارزه با کرونای شهرستان دانست و ادامه داد: ماحصل این همسویی، خدمات ارزشمندی بود که شامل تهیه و توزیع مایع ضدعفونی کننده، مشارکت فعال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با همکاری مجمع خیرین سلامت تایباد که نخستین کارگاه تولید لباس محافظتی در جنوب استان را راه اندازی کردند، می‌شوند.

مولانا توکلی بیان کرد: هلال احمر با همکاری مجمع خیرین هلال مهربانی نیز خوش درخشیدند و با تولید حدود ۶۰ هزار ماسک و توزیع رایگان خانه به خانه در شهر و روستا‌ها یکی از مهم‌ترین قدم‌ها را برای تامین این محصول مهم در وضعیت کنونی برداشت، همچنین برای محله‌های نیازمند شهر تایباد اقلامی مانند مایع شستشوی دست تامین کردند که شایسته تقدیر است.

او تصریح کرد: گروه‌های جهادی در تایباد به ویژه سپاه، بسیج، ارتش، کشاورزان و گروه‌های مردمی هم به منظور مبارزه با بیماری کرونا چندین نوبت اقدام به ضدعفونی معابر پرتردد شهر، گمرک دوغارون و مساجد سطح شهر کردند، که ثمره همه این فعالیت‌ها وضعیت نسبتا خوب تایباد در امر کنترل شیوع این بیماری است که امیدواریم هرچه سریعتر این بیماری قرن به پایان برسد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد به کم نظیر بودن این میزان مشارکت اجتماعی مردم تایباد اشاره و تاکید کرد: این نشان از رشد و پویایی جامعه تایباد دارد، مسئله‌ای که باید ان شاءالله بعد از کرونا نیز بدان توجه شود و از این ظرفیت ویژه و بسیار بزرگ اجتماعی استفاده شود. امیدواریم با ادامه این حضور همدلانه در رزمایش همدلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیرشان بوده، آثار اقتصادی کرونا برای خانواده‌های تحت تاثیر پوشش داده شود.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار