فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: ارتش همواره در اتفاقات و مسائل مختلف که گریبان گیر کشور و مردم می‌شود همواره در کنار مردم بوده است.

ارتش در اتفاقات و مسائل مختلف همواره همراه مردم بوده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر سرتیپ دوم علی اکبر طالب‌زاده فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر در نشست خبری به مناسبت پیش رو بودن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از جامعه پزشکی و کادر درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ارتش با پیوستن به مردم و امت ایران سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است.

او افزود: ارتش در این چهار دهه پس از انقلاب اسامی و نیز در هشت سال دفاع مقدس از همان ابتدا در مبارزه با دشمن بعثی حضور داشته و پایگاه ششم شکاری افتخار دارد که اولین پاسخ را به رژیم بعثی عراق در کمتر از دو ساعت داده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد گفت: پس از دفاع مقدس، ارتش به بازسازی و ارتقای سطح آمادگی خود پرداخت که در صنعت قطعه سازی جهاد خوبی صورت گرفت و به خودکفایی رسید.

طالب‌زاده عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی تجهیزات ارتش به روز و مدرن شد و این امکان با تکیه بر توان نیرو‌ها و متخصصان داخلی حاصل شد و در حال حاضر ارتش جمهوری اسلامی در سطح بالایی از آمادگی قرار دارد.

او با بیان اینکه ارتش همواره در اتفاقات و مسائل مختلف که گریبان گیر کشور و مردم می‌شود همواره در کنار مردم بوده است گفت: در ماجرای ویروس کرونا نیز با تشکیل قرارگاه زیستی امام رضا (ع) در راستای مقابله با ویروس کرونا برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: آموزش دادن به ساکنین پایگاه و بالا بردن آمادگی آن‌ها و نیز حفظ آمادگی رزمی در بین نیرو‌ها از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت و در این راستا بحمدالله تا کنون هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا در بین نیرو‌ها نبوده است.

طالب‌زاده به برخی اقدامات انجام شده ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: گندزدایی و ضدعفونی شبانه تمامی نقاط شهر بوشهر، تغییر کاربری برخی فضای‌های درون پایگاه به مراکز کارگاهی جهت تولید ماسک، مایع ضدعفونی، گان و سایر اقلام بهداشتی و نیز تهیه بسته‌های معیشتی و تقسیم بین نیازمندان به صورت رایگان برخی از این اقدامات بوده است.

او از آمادگی بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر جهت کمک به بیمارستان‌های داخل شهر خبر داد و گفت: علاوه بر این تعدادی نقاهتگاه‌هایی به ظرفیت ۵۵۰ تخت با تجهیزات کامل آماده شده تا در صورت لزوم و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها از آن استفاده شود.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر همچنین با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، امسال برخلاف سال‌های گذشته رژه نظامی ارتش برگزار نمی‌شود، اما در قالب طرح مدافعان وطن، یاوران سلامت با استقرار چند ایستگاه سلامت در سطح شهر رژه تجهیزات نظامی جهت ضد عفونی و گندزدایی شهر صورت می‌گیرد.

گفتنی است پس از این نشست فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر به همراه معاون و برخی پرسنل ارتش و نیز خبرنگاران از کارگاه تولید ماسک و گان، مواد شوینده و محلول ضد عفونی و نقاهتگاه‌های پذیرش بیماران بازدید کردند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ارتش ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.