معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تهدیدکنندگان سلامت مردم و اصناف متخلف در حوزه رعایت موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا با سخت‌گیرانه‌ترین برخورد‌های قضایی مواجه خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست هماهنگی با اصناف قزوین برای مقابله با بیماری کرونا افزود: در برخورد با تهدیدکنندگان سلامت مردم باید بی‌رحم بود و هرگونه اغماض و گذشت ظلم به حقوق مردم است.

او اضافه کرد: تیم‌های پایش و نظارت در مسائل بهداشتی دست از برخورد‌های حداقلی با متخلفان برداشته و به صورت کاملا قانونی احکام قضایی لازم مانند جریمه، پلمب و حتی معرفی به دادگاه را برای تهدیدکنندگان سلامت مردم اعمال کنند.

حبیبی تاکید کرد: بر روی لباس تیم‌های پایش و نظارت اصناف در قزوین جملات «کرونا خطرناک است»، «کرونا کشنده است» و «کرونا در کمین است» نوشته شود تا مردم هم بتوانند سریعا به این افراد مراجعه کرده و صنوف متخلف را معرفی کنند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه ۲۳ درصد زنجیره انتقال بیماری کرونا از سوی اصناف، بازاریان و کاسبان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با وجود اهمیت صنوف، متاسفانه برخی مغازه‌داران به گونه‌ای در فروش و برخورد با مشتریان رفتار می‌کنند که انگار چیزی به نام بیماری کرونا در جهان و ایران وجود ندارد و همه چیز طبق روال ۶ ماه پیش است.

حبیبی درباره طولانی شدن تعطیلی اصناف در کشور گفت: دلیل اینکه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا همچنان از فعالیت کسب و کار اصناف جلوگیری می‌کند، نبود اهتمام برخی از متصدیان واحد‌ها در رعایت مسائل بهداشتی است.

او با بیان اینکه همه باید تابع ضوابط و مقررات بهداشتی باشند، اظهار داشت: محل فروشگاه و مغازه باید ضدعفونی شود و اصول بهداشتی در آن اجرایی شود، علاوه بر آن خود مشتری و متصدی واحد صنفی نیز باید سالم و عاری از هرگونه بیماری باشند.

حبیبی بیان داشت: اگر مسوول صنفی، هزینه تامین دستکش و محلول ضدعفونی برای مشتریان را روی اجناس خود بکشد، باز هم مردم راضی خواهند بود، چون امروز سلامتی حرف اول را می‌زند و همه از این موارد استقبال خواهند کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: وجود دستگاه کارتخوان باید در همه اصناف الزامی باشد و مشتری و مغازه‌دار از دریافت هرگونه وجه نقد خودداری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یادآور شد: بر اساس بررسی‌های پزشکی، ویروس کرونا بین ۲ تا سه ماه دیگر میهمان ایران است و ادامه فعالیت‌های اقتصادی مستلزم این است که رویه‌ها و رفتار‌های جامعه تغییر کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.