مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از اتمام عملیات کنترل و مبارزه شیمیایی علف‌های هرز مزارع گندم و جو در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در جریان بازدید از مزارع غلات پاییزه گندم و جو شهرستان پارس آباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم حوزه عمل این مدیریت ۱۰ هزار و ۴۱۰ هکتار و سطح زیر کشت زراعت جو یک هزار و ۹۸۱ هکتار می‌باشد.

او بیان کرد: از اول سال زراعی و پس از کاشت این محصولات تحت نظارت و پایش مستمر و منظم کارشناسان این مدیریت بوده است و هرگونه عوامل خسارتزای محصول به موقع به زارعین بصورت اطلاعیه‌های فنی پیش آگاهی صادر و به بهره برداران محترم اطلاع رسانی گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: عملیات کنترل و مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز محصولات فوق با سمپاشی در سطح ۱۱ هزار و ۱۰ هکتار در مزارع گندم و همچنین با سمپاشی در سطح ۲ هزار و ۲۰ هکتار در مزارع جو (برای کنترل علف‌های هرز نازک برگ و پهن برگ) به اتمام رسیده است و خوشبختانه وضعیت رشدی مزارع بسیار مناسب بوده و امید است که در سال جهش تولید مناسب‌ترین عملکرد را داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار