با وجود تاکید متخصصان برای تقویت سیستم ایمنی بدن با مواد خوارکی مفید، شاهد افزایش قیمت میوه در بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه به دلیل این که هنوز واکسن قطعی برای رفع کامل ویروس کرونا کشف نشده است افراد باید با رعایت بهداشت فردی و خوردن مواد خوراکی مفید همچون میوه‌های مختلف سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

ارتقای سیستم ایمنی نقش مهمی در مهار کرونا دارد ضمن اینکه سیستم ایمنی با تغذیه فرد ارتباط تنگاتنگی دارد. پزشکان معتقدند که برای مقابله با ویروس کرونا باید سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و بهترین راه برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی تغذیه مناسب است. کمبود دریافت مواد غذایی و ویتامین‌ها در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارند.

سیستم ایمنی بخشی از بدن بوده که سلول‌ها و مولکول‌های خود را مانند میکروب‌ها و ویروس‌ها شناسایی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. یکی از اجزای مهم سیستم ایمنی بدن گلبول‌های سفید هستند که باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌های خارجی نهفته در بدن را به راحتی شناسایی می‌کنند.

 گلبول‌های سفید، خود از چندین و چند دسته تشکیل شده اند که هر کدام یک وظیفه کلی دارند و در کنار هم به خوبی عمل می‌کنند. یکی از مهمترین ویتامین مورد نیاز برای گلبوگ‌های سفید ویتامین D است.

رژیم غذایی متوازن و ورزش ازجمله عوامل مؤثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. مصرف میوه‌هایی که دارای آهن، روی و یتامین آ هستند نیز موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

این روز‌ها باید میوه بسیار مصرف شود و استفاده لیموترش، نارنج، پرتقال، فلفل سبز و سبزیجات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به شدت توصیه می‌شود.

علاوه بر این جوانه‌ گندم، ماش و شبدر  و میوه‌های حاوی آنتی اکسیدان  مثل انار، پرتقال‌های تو سرخ، گریپ فروت نیز باید در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

استفاده از مغزیجاتی مانند بادام، گردو، فندق، سویا و ذرت هم می‌توانند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شوند. مردم باید توجه ویژه به هشدار‌های وزارت بهداشت، داشته باشند تا بتوانند با بیماری کرونا مقابله کرده و آن را شکست دهند.

متخصصان تاکید می‌کنند که افراد روزانه باید میوه و سبزیجات زیادی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود مصرف کنند. اما با این وجود در روز‌های کرونایی که شرایط سختی حاکم بر افراد است، نه تنها شاهد گرانی ماسک و دستکش بوده ایم بلکه این موضوع به میوه‌ها هم سرایت کرده است.

این روزها کاهش عرضه و افزایش قیمت میوه‌ها در میادین میوه و تره‌بار چند برابر شده است و گویی فرصت طلبان مجالی دیگر برای جولان در بازار را یافته اند.

 افزایش قیمت نمی‌تواند این قدر سریع اتفاق بیافتد مگر اینکه جو روانی بازار بهم ریخته شود. پس بهتر مسئولان توجهی به این موضوع داشته باشند تا مردم بتوانند مواد خوراکی و غذایی خود را با قیمت مناسب تری دریافت کنند.

یکی از نکات ضروری برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، مصرف مواد غذایی سالم از جمله میوه و سبزیجات است. با این حال قیمت بالای برخی مواد، مانعی بر سر راه خرید آن‌ها توسط مردم و در نهایت کنترل شیوع کرونا است؛ بنابراین مسئولان مربوطه باید با کاهش یا متعادل ساختن قیمت مواد غذایی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن، پیش قدم شده و به کنترل سریعتر بیماری کمک کنند.

بیشتر بخوانید: آیا افرادی که اخیرا آنفلوانزا داشته اند، کرونا می‌گیرند؟

بیشنر بخوانید؛ کشف داروی گیاهی درمان کرونا توسط ماداگاسکار

بیشتر بخوانید؛ چگونه در ادارات کرونا را از خود دور کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار