مدیرکل استاندارد کرمانشاه از بررسی دقت و صحت عملکرد حدود ۱۱ هزار وسیله سنجش استان در سال ۹۸ خبر داد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه از بررسی دقت و صحت عملکرد حدود ۱۱ هزار وسیله سنجش استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت : ترازو‌های سبک و مورد استفاده در مراکز صنفی به طور مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط است لذا در صورت وجود هرگونه نداشتن دقت، این تجهیزات پلمب خواهند شد.

او گفت : کلیه تجهیزات و وسایل اندازه گیری اوزان، از جمله ترازو‌های مورد استفاده در واحد‌های صنفی و همچنین باسکول‌های جاده‌ای که در سنجش محصولات کشاورزی استفاده می‌شود، به صورت دوره‌ای برای صحت عملکرد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی این اداره کل قرار می‌گیرد.

او افزود: وسایل سنجش به ۲ دسته کلی اوزان سبک و سنگین تقسیم می‌شوند که در سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۴۳۱ ترازوی سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مراکز صنفی استان از جمله فروشگاه‌ها، مرغ فروشی‌ها، بازار طلا و جواهر، میادین میوه و تربار و ... کالبیبره شده است و همچنین تعداد ۳۷۱ باسکول سنگین جاده‌ای مانند باسکول‌های سنجش محصولات کشاورزی، محصولات صنعتی و ... نیز بازرسی و دقت و صحت عملکرد این مراکز تایید شده است.

نیازی گفت: با توجه به تولیدات انبوه محصولات راهبردی مانند گندم و ذرت و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در استان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است لذا در صورت هرگونه نداشتن انطباق وسیله‌های سنجش سنگین (باسکول‌ها) پلمب خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: تمامی وسایل سنجش استان سالیانه حداقل یکبار توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره کل مورد بررسی و تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.