سردار ملکی با بیان اینکه امنیت و سلامت مردم خط قرمز ناجا است ،گفت: ورود خودرو‌ها با پلاک غیر بومی به استان ممنوع است و هموطنان همچنان به گیلان سفر نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سردار عزیزالله ملکی ، فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه امنیت و سلامت مردم خط قرمز ناجا است، گفت: ورود خودرو‌ها با پلاک غیرگیلان تا پایان فرورودین به این استان ممنوع است و هموطنان همچنان به گیلان سفر نکنند.

او  از مردم گیلان برای توجه به هشدار‌ها در روز طبیعت قدردانی کرد و افزود: در روز طبیعت، حدود ۵ هزار مأمور پلیس در ۱۸۴ نقطه استان که به مناطق تفرجگاهی، پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر شهری منتهی می‌شود، مستقر شدند و از ورود ۱۷ هزار خودرو به این مکان‌ها جلوگیری کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی استان در اجرای بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ، گفت: نیروی انتظامی گیلان توانست طرح فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی در سطح استان اجرا کند و میزان تردد خودرو‌های ورودی به گیلان، نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد کمتر بود.

سردار ملکی  با بیان اینکه بیش از ۸۹۴ واحد صنفی متخلف در استان به دلیل رعایت نکردن قوانین در طرح فاصله گذاری اجتماعی پلمب شدند،  افزود: برخورد جدی با محتکران اقلام بهداشتی و همچنین برخورد با قاچاقچیان کالا در استان نیز از اقدامات پلیس طی دو ماه اخیر است.

او برخورد با پزشکانی که بدون دلیل مطب‌های خود را تعطیل کردند را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی گیلان در این مدت عنوان کرد و گفت: ۲۵ پزشک به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به استقرار نیرو‌های پلیس در ورودی بیمارستان‌ها برای همه گیر نشدن این بیماری در جامعه اشاره کرد و افزود: نیرو‌های پلیس با حضور در بیمارستان‌ها و مشارکت در طرح جداسازی مردم عادی از بیماران، به خوبی با عوامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه کادر درمان درمانگاه شهدای نیروی انتظامی گیلان نیز از همان روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا در استان به‌صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شدند، گفت: در این مدت بیش از ۳ هزار و صد بیمار به این درمانگاه مراجعه و ویزیت شدند.

او گفت: ضدعفونی اماکن و معابر عمومی، خیابان‌ها و حتی ضدعفونی ادارات نیز از دیگر اقدامات نیروی انتظامی گیلان در طول دو ماه گذشته بود و ماموران پلیس در ورودی‌های استان نیز بروشور‌هایی با نکات آموزشی در اختیار کسانی که قصد ورود به استان را داشتند قرار دادند.

فرمانده انتظامی گیلان  با اشاره به تلاش نیرو‌های پلیس برای تأمین امنیت و برقراری آرامش در جامعه در این ایام ، افزود: در ایام نوروز برای نخستین بار شاهد کاهش ۸ درصدی جرائم در ح گیلان بودیم.

سردار عزیز الله ملکی گفت: نیرو‌های پلیس در این ایام با توجه به نوع مأموریت و میزان ارتباط‌شان با مردم همواره در معرض بیماری کرونا بودند، اما از هیچ تلاش در این راه دریغ نکردند و ۲ شهید به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

او تصریح کرد: در صورت پایان یافتن شرایط بحرانی، تابستان امسال گیلان، پذیرای مسافران و هموطنان عزیز خواهد بود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.