مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعیین سه میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال جریمه بکارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز در سال ۹۹ خبر داد.

مهرداد جهاندیده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه را ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال در سال ۹۹ تعیین کرده مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی سه میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال خواهد بود.

او افزود: میزان جریمه سال ۹۹ کارفرمایانی که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف ۲ برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا افرادی که اعتبار پروانه کار آن‌ها منقضی شده باشد با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

او همچنین از تشدید برخورد‌ها با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: لازم است تا مدیران واحد‌های کارگاهی، کارخانه‌ها، اصناف و ادارات از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار