به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند اظهار کرد: با توجه به زیرساختی که از سه سال پیش در دانشگاه بیرجند مهیا شده است کلاسهای درس دانشگاه ۴۸ ساعت پس از تخلیه دانشگاه از دانشجویان بهصورت مجازی و الکترونیکی برگزار شد.
او افزود: این شیوه آموزشی مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و تاکنون تمامی کلاسهای نظری و بخشی از کلاسهای عملی که قابلیت ارائه به صورت مجازی را داشتهاند در این سامانه برگزار شده است.
کلاته بجدی رئیس گروه آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه بیرجند برقراری تعامل دو سویه و رفع اشکال دانشجویان در فضای مجازی و برگزاری آزمون و ارائه تکلیف را بخشی از نکات مثبت این سامانه دانست و گفت: اکثر دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی دسترسی مناسبی به این سامانه داشتهاند.
او عنوان کرد: روزانه ۴۰۰ کلاس درس با حضور دانشجویان در این سامانه برگزار میشود و بیش از ۸۵ درصد دانشجویان جهت حضور در کلاسهای درس مجازی از این سامانه استفاده میکنند.
کلاته بجدی به استقبال بی نظیر دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان از سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه اشاره کرد و گفت: سؤالات و پرسشهای استفاده کنندگان از این سامانه توسط بخش پشتیبانی سامانه با حضور تعدادی از کارشناسان و دانشجویان بصورت شبانهروزی از طریق چت آنلاین سایت، تلگرام، واتساپ و ایمیل پشتیبانی پاسخگویی میشود.
رئیس گروه آموزشهای آزاد و مجازی اظهار کرد: با توجه به وجود زیرساختهای مناسب، سامانه الکترونیکی دانشگاه پتانسیل سرویسدهی به سایر دانشگاهها را نیز دارا است.
سامان فرزین عضو هیأت علمی گروه آموزشی باستان شناسی نیز بیان کرد: تقریباً تمامی مسائلی که در کلاس حضوری ارائه میشود در آموزش مجازی نیز به دانشجویان آموخته میشود.
بیشتر بخوانید: امکان بازگشایی دانشگاهها تا پایان ترم وجود دارد؟
او با برشمردن محسنات سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه افزود: جهت آموزش مؤثر و ارتباط دوسویه این سامانه قابلیت بارگذاری فایل، فیلم، عکس، پاورپوینت و ذخیره سازی دارد.
گفتنی است تمامی کلاسهای درس، جلسات و شوراهای دانشگاه بیرجند از ابتدای اعلام ستاد پیشگیری از کرونا با استفاده از سیستم الکترونیکی دانشگاه در حال برگزاری است.
مرکز مشاوره و درمان دانشگاه با راهاندازی مشاوره برخط از طریق سامانه آموزش الکترونیکی اقدام به ارائه مشاوره «آنلاین» و «تلفنی» برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیرجند کرد.
میترا راستگومقدم مسئول مرکز مشاوره و درمان دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین دانشگاه در توسعه و بروزرسانی سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه که بستر مناسبی را برای ارائه خدمات غیرحضوری فراهم آورده است از توسعه فعالیتهای مرکز مشاوره با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و راهاندازی ارائه خدمات برخط مشاورهای مددکاری با بهرهگیری از این سامانه خبرداد.
راستگومقدم با اشاره به امکان استفاده دانشجویان و کارکنان دانشگاه از خدمات مشاوره «آنلاین» و «تلفنی» گفت: متقاضیان اینگونه از خدمات میتوانند همهروزه در ساعات اداری با شماره تلفن پذیرش مرکز مشاوره و درمان (۳۱۰۲۵۳۱۱۰۵۶) تماس گرفته و ساعتی را جهت مشاوره آنلاین یا تلفنی، با مشاوران مرکز هماهنگ کنند.
او همچنین از فعال شدن خدمات غیرحضوری مددکاری گفت و افزود: افراد متقاضی خدمات مددکاری میتوانند در ساعات اداری و یا در صورت ضرورت در ساعات غیراداری (از ساعت ۱۵ تا ۲۲) با شماره همراه ۰۹۰۲۰۰۶۲۶۶ تماس گرفته و یا از طریق شماره تلفن پذیرش مرکز برای جلسه آنلاین مددکاری وقت بگیرند.
رئیس مرکز مشاوره و درمان اظهار کرد: راه اندازی مرکز برخط مشاوره دانشگاه بیرجند در سامانه آموزش الکترونیکی اقدامی اساسی بوده است که علاوه بر امکان ارائه خدمات فردی مشاوره و مددکاری، فرصت مشاورههای گروهی، برگزاری کارگاههای مجازی و همچنین بارگذاری مطالب آموزشی را فراهم ساخته است.
او در این رابطه از بارگذاری محتواهای آموزشی با موضوعات مختلف از جمله موفقیت تحصیلی، مقابله با استرس، روابط بین فردی، خود مراقبتی و سلامت روان و.. در مرکز برخط مشاوره خبرداد که میتوان با ورود به سامانه ( LMS ) این مطالب را مشاهده کرد.
راستگومقدم در پایان نسبت به تداوم خدمات غیرحضوری به موازات خدمات حضوری، برای بعد از ایام کرونا نیز اظهار امیدواری کرد.
همکاری با استانداری خراسان جنوبی، صدا و سیما و برگزاری مسابقه ایام کرونایی در جهت مقابله با شرایط روانی منفی در ایام کرونا از دیگر اقدامات مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند بوده است.
انتهای پیام/