رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی مهمترین اصل خود مراقبتی برای درامان ماندن از ابتلا به کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ گفت: از اصول خود مراقبتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت دست‌ها و بهداشت تنفسی است.

او همچنین ساده ترین، بهترین و مؤثرترین راه مقابله با کرونا را قرنطینه شهر‌ها و ایجاد محدودیت‌های شدید رفت و آمد‌ها دانست.

شیرانی با اشاره به ضرورت بازگشایی برخی اصناف و برداشته شدن منع تردد‌ها طی روز‌های اخیر، بهترین راه جایگزین برای قرنطینگی را خود مراقبتی بیان کرد.

او ادامه داد: با تلاش خادمان حوزه سلامت، همکاری مسئولین و همراهی مردم، خوشبختانه در استان با شیب بلند و قله‌ای شیوع کووید ۱۹ مواجه نشدیم، اما نکته مهم در این خصوص طولانی‌تر شدن فرایند شیوع با نمودار و منحنی‌های تپه‌ای شکل با ارتفاع کم است.

شیرانی گفت: با توجه به پیش بینی پیک کرونا به مدت ۶ تا ۷ هفته و شروع پیک بیماری در هفته آخر اسفندماه، امیدوار هستیم در صورت رعایت نکات بهداشتی و هشدار‌های متخصصین و کارشناسان مربوطه، در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۹، شاهد شیب نزولی بیماری باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار