سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت:برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا فعالیت ایستگاه های بازیافت شهرها تا زمان بهبود شرایط و کسب اطمینان از نبود تهدید برای سلامت عموم متوقف می ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد صادقی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار برای مدیریت اجرایی و عوامل اجرایی پسماند و فاضلاب، گفت: با هدف جلوگیری از انتشار بیماری و حفاظت از سلامت شهروندان و عوامل اجرایی حوزه پسماند خشک و تفکیک از مبدأ، فعالیت ایستگاه‌های بازیافت شهر‌ها تا زمان بهبود شرایط و کسب اطمینان از نبود تهدید برای سلامت عموم متوقف می‌ماند.

محمد صادقی با درخواست از شهروندان برای مراجعه نکردن به ایستگاه‌های بازیافت تا اطلاع ثانوی گفت: بر این اساس، فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودرو‌های جمع آوری پسماند خشک همچنان در حالت تعلیق قرار می‌گیرد.

او به استفاده از کیسه پارچه‌ای قابل شست و شو برای خرید نان و دیگر نیاز‌های روزمره اشاره کرد و گفت: این کار نه تنها به کاهش مصرف نایلون و پرهیز از تولید پسماند منجر می‌شود؛ بلکه در مواجهه با ویروس، روش ایمن تری است و با داشتن امکان شستشو و ضدعفونی، خطر شیوع ویروس را کاهش می‌دهد.

صادقی افزود: همچنین استفاده نکردن از فست فودها، کنسروها، غذا‌های آماده و تهیه غذا در منزل نیز ضمن کمک به پیشگیری از انتقال ویروس، از تولید پسماند اضافی جلوگیری می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به دیگر روش‌های کاهش تولید پسماند در این شرایط اشاره کرد و گفت: از جمله موارد مورد تاکید در این ایام که در کاهش میزان تولید پسماند موثر است، استفاده از روش‌های خرید الکترونیکی، خرید یک جا و پرهیز از دفعات مکرر خرید است؛ ضمن آنکه کاهش خرید اقلام دارای بطری و بسته بندی و تهیه و طبخ خوراک به میزان مورد نیاز و پرهیز از اسراف هم میزان تولید پسماند را به مقدار قابل توجهی کمتر می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار