دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این ستاد خبر داد.

کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این ستاد در سال ۹۹ گفت: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی هر سال برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت خود را که براساس اهداف وبرنامه بلند مدت ستاد بوده را تدوین کرده و براساس برنامه ریزی سالانه و رویه‌های کاری وحرفه‌ای پذیرفته شده اقدامات لازم را انجام می‌دهد. تشکیل جلسات ستاد با حضور اعضای صرفا یکی از اقدامات دبیرخانه و محملی برای هماهنگی بیشتر مقامات سه قوه است اگرچه تعاملات و ایجاد هماهنگی بین ارکان قوا و همچنین جلسات کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد همواره و به صورت مستمر در موضوعات مختلف ادامه دارد و اقدامات دبیرخانه ستاد متوقف به تشکیل جلسات اصلی نیست.

پالیزدار ادامه داد: برنامه‌های دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی برای امسال در۱۲محور تدوین شده است که بخشی از آن برگزاری مستمر و منظم جلسات اصلی ستاد بعد از بهتر شدن شرائط حاکم برکشور بدلیل بیماری کرونا و نیز تشکیل جلسات کارگروه‌های فرعی با مشارکت موثر هر سه قوه بصورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ویدئو کنفرانس و در ادامه پیگیری تصویب و ابلاغ سه لایحه «اصلاح قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد» و «شفافیت» و «مدیریت و تعارض منافع» که سال قبل با اهتمام دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است؛ همچنین پیگیری دستور مقام معظم رهبری برای تکمیل و راه اندازی سامانه‌های موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که شامل زیر سامانه‌های جامع تجارت به ویژه زیر سامانه‌های تجارت فرامرزی و جامع انبار‌ها از سوی وزارت صنعت و گمرک و سایر دستگاه‌های ذیربط و همچنین پیگیری از نهاد‌های مسوول برای تکمیل اجرای پروژه‌های دولت الکترونیک از برنامه‌های مهم امسال خواهند بود.

مشاور معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: برخی از محور‌های مهم و برنامه‌های دیگر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مختصرا عبارتند از:
۱. تقویت و توسعه نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با فساد با تقویت مشارکت آن‌ها در تصمیم سازی دستگاه‌های اجرایی؛ به همین منظور بنا داریم با توجه به موافقت معاون اول محترم رئیس جمهور در آذر ماه سال قبل و اعلام آمادگی برخی اعضای محترم دولت؛ نقش وحضور مردم را در مبارزه با مفاسد اقتصادی از طریق سمن‌های فعال در این حوزه عینیت بخشیده و نهادینه کنیم.

۲. مکانسیم هوشمند عملیاتی برای گزارش گیری وسوت زنی فساد از سوی دبیرخانه ستاد اجرای  خواهد شد.

۳. تاسیس پژوهشکده علمی تحقیقاتی مبارزه با مفاسد اقتصادی و ارتقاء سلامت اداری به‌عنوان نهاد علمی ماندگار برای آینده کشور؛ این مرکز به عنوان یک پایگاه علمی پژوهشی و بانک اطلاعاتی متمرکز در کشور وظیفه پشتیبانی علمی و عملیاتی مبارزه با فساد در کشور را عهده دار خواهد شد.

۴. پیگیری تصویب لایحه پیشگیری و مبارزه با زمین خواری از قوه قضاییه با جلب نظر سران محترم سه قوه، پیگیری راه اندازی سامانه جامع زمین و مدیریت اراضی کشور برای جلوگیری از ادامه زمین خواری در کشور؛ که دو موضوع اخیر در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ در راستای صیانت از اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری از سوی ستاد در دست پیگیری است.

۵. اجرای برنامه راهبردی مدرن سازی و هوشمند نمودن نظام مالیاتی کشور پیگیری خواهد شد.

۶. پیگیری اجرایی شدن کامل آیین نامه پیشگیری از انباشت مطالبات معوق بانکی در راستای مبارزه با بدهکاران کلان بانکی و بازگرداندن بیت المال و سرمایه مردم به نظام بانکی کشور، ادامه تشکیل مستمر و برنامه ریزی شده کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری و کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات معوق بانکی، و ارائه راه کار‌های قانونی برای رفع مشکلات این دو حوزه از جمله اقدامات دیگر این ستاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فساد تو جامعه طوری شده که باید یه ستاد تشکیل بدن بگردن ببینن کجا فاسد نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این ستاد ها بجز خرج و هرینه بیت المال برای آنها و افزایش تورم تابحال چه نقشی ذاشته اند ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۲۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بجای این همه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ، از خواب بیدار شوید و یکبار هم که شده راه های ورود به مفاسد را بررسی کرده و ببندید . البته در آن صورت خودتان هم نمی توانید وارد شود مگر کلید داشته باشید . لذا خبر نگاران جوان اگر پیگیر طرح حذف نقدینگی اعم از ریال ، ارز ، سکه و طلای گرمی ) البته با طرح اینجانب باشید راه را برای کسانی که واقعا می خواهند فساد اقتصادی نباشد نشان می دهید پس گفتمان سازی کرده و در صورت نیاز یک گزارش خبری تهیه وپخش نمایید بنده درخدمت هستم .
آخرین اخبار