جوادیان گفت: این عملیات بر اساس مبانی علمی و دستورالعمل‌های مشخص کمیته‌های فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،پیام جوادیان مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اهمیت هرس درختان گفت: هرس ویژه درختان زیتون‌تلخ به علت رشد سریع و تاج گسترده و شکنندگی و جلوگیری از خزان برگ در تابستان در دستور کار قرار گرفت.

جوادیان تصریح کرد:هرس درختان زیتون تلخ خیابان عمار یاسر که از نوع قدیمی‌ترین درختان این نوع گونه درختی است به‌صورت کامل انجام شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عملیات جوان‌سازی درختان زیتون سبز را تشریح کرد و افزود: این عملیات بر اساس مبانی علمی و دستورالعمل‌های مشخص و با نظارت مدام در سال ۹۸ به‌صورت گسترده در سطح شهر انجام شد.

جوادیان تعداد درختان هرس شده در خیابان عمار یاسر را بیش از ۳۱۳ اصله درخت اعلام کرد و گفت: ۳۱۳ اصله درخت در مدت ۲ روز به‌وسیله اره تلسکوپی و با تعداد ۲۰ نفر نیرو و با استفاده از مواد ضد عفونی جهت جلوگیری از سرایت بیماری بین درختان و استفاده از چسب هرس جهت التیام زودتر زخم‌ها انجام شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم محیط درختان زیتون سبز را بیش از ۶۰ سانت دانست و یادآورشد: این عملیات منحصربه‌فرد برای کاهش تاج و جوان‌سازی درختان انجام‌شده تا درختان به سمت گل و بذر نرفته و توده سبزینه متراکمی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار