سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به کارکنان خود درباره استفاده از داروی پیشنهادی رئیس‌جمهور این کشور و خطرناک جانبی آن برای درمان بیماری کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در بیانیه‌ای به کارکنان خود درباره استفاده از داروی پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برای درمان بیماری کرونا هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، سیا به کارکنان خود توصیه کرده که استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» که اخیرا ترامپ آن را برای درمان کرونا معرفی کرده، می‌تواند اثرات خطرناک جانبی شامل مرگ را در پی داشته باشد.

این هشدار در یکی از وبسایت‌های متعلق به کارکنان سیا که مربوط به سوالاتی درباره ویروس کرونا است منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برای مبتلایان به کرونا دارو تجویز کرد!

پشت پرده اصرار ترامپ به مصرف یک داروی خاص برای درمان مبتلایان به کرونا!

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر استفاده از این دارو توصیه نمی‌شود مگر با تجویز پزشکان به عنوان بخشی از روند مطالعات تحقیقاتی. اثرات جانبی قابل ملاحظه‌ای شامل مرگ ناگهانی می‌تواند در رابطه با هیدروکسی کلروکین وجود داشته باشد.

ماه مارس ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شده بود که هیدروکسی کلروکین برای درمان کرونا موثر است. وی همچنین در جمع خبرنگاران نیز از موثر بودن این داروی ضد مالاریا در درمان کرونا سخن گفته بود.

رئیس‌جمهور آمریکا بدون هیچ مدرک قطعی، مدعی شد داروی «هیدروکسی کلروکین» که بیماران مبتلا به لوپوس از آن استفاده می‌کنند، برای مقابله با بیماری کرونا موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohamad
۲۱:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
احتمالاً ویروس کارخودشونِ ،داروش روهم دارن ، این دارویی که ترامپ گفته هم یارد گمکنیه یا بعداز مدتی دوزش رو اعلام میکنن اونوقت میگه من از اول گفته بودم
آخرین اخبار