سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، آخرین وضعیت شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان را تشریح کرد.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد ابتلای قطعی ۷۷ نفر در سطح استان به این ویروس منحوس هستیم که با احتساب این تعداد، شمار مبتلایان به یک هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

او افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۴۰ نفر مبتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و نام ۹۳۵ نفر در لیست بهبود یافتگان ثبت شده است، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۹۳ نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های معین استان بستری و تحت درمان هستند.

احسان پور در تشریح افراد مبتلا به تفکیک شهرستان‌ها اظهار داشت: ۴۴۸ نفر در اهواز،  ۱۰۴ نفر در خرمشهر، ۹۸ نفر در دزفول، ۷۶ نفر در آبادان، ۷۱ نفر در ماهشهر، ۵۶ نفر در شوشتر: ۵۶ با احتساب یک مورد ساکن غیر خوزستان، ۵۱ نفر در رامشیر، ۵۰ نفر در باوی، ۴۸ نفر در اندیمشک با احتساب ۸ مورد ساکن غیر خوزستان به کرونا مبتلا شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین نام ۳۷ نفر در ایذه با احتساب یک مورد ساکن خارج از خوزستان، ۳۶ نفر در شوش، ۳۴ نفر در کارون،   ۳۷ نفر در شادگان، ۲۲ نفر در مسجدسلیمان، ۱۶ نفر در امیدیه، ۱۶ نفر در حمیدیه، ۱۲ نفر در رامهرمز، ۱۲ نفر دز بهبهان با احتساب ۳ مورد ساکن غیر خوزستان و ۱۱ نفر در هفتکل در لیست مبتلایان به کرونا ویروس ثبت شده است.

به گفته احسان پور، در گتوند ۸ مورد با احتساب یک مورد ساکن غیر خوزستان، در دشت آزادگان ۸ مورد، هندیجان ۶ مورد با احتساب مورد ساکن غیر خوزستان، باغملک ۵ مورد، اندیکا، هویزه و آغاجاری هر کدام ۲ مورد ابتلا را گزارش داده اند.

او تاکید کرد: در صورتیکه شهروندان به نکات بهداشتی بی توجهی نمایند و از تردد‌های غیرضروری اجتناب نکنند، شاهد سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان خوزستان خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.