سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد متهم کردن رسانه‌های این کشور به انتشار اطلاعات جعلی درباره شیوع کرونا «مضحک» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد: متهم کردن خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه تلویزیونی آر تی روسیه به انتشار اطلاعات جعلی درباره شیوع کووید-۱۹ "مضحک" است و وزارت دفاع آمریکا به جای آن باید بر مقابله با شیوع این بیماری در رده‌های کادر خود متمرکز شود.

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین اعلام کرد: این "حملات" پنتاگون تأثیر منفی بر امنیت گزارشگران روسیه در آمریکا خواهد داشت. بنابر این، سازمان‌های حقوق بشری باید توجه خود را به این مسئله معطوف کنند.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: «ما از وزارت دفاع آمریکا می‌خواهیم همه تلاش هایش را به مقابله با شیوع ویروس کرونا و در وهله نخست در میان پرسنل و کادر خود متمرکز کند. ما امیدواریم همه نظامیان آمریکایی مبتلا به این بیماری و اعضای خانواده‌های آن‌ها هر چه زودتر بهبود یابند، اما مقصر دانستن اسپوتنیک و آر تی واقعا مضحک است. نیرو‌های آمریکایی مطمئناً اخبار اسپوتنیک را نمی‌خوانند و شبکه آر تی را نیز تماشا نمی‌کنند. اگر آن‌ها دستانشان را نمی‌شویند، قطعاً تقصیر رسانه‌های روسیه نیست.»

دیپلمات‌های روس همچنین اعلام کردند مسکو و واشنگتن به طور منظم در حال تبادل اطلاعات درباره این بحران جهانی هستند و روسیه آماده کمک به همه کشور‌هایی است که درگیر شیوع کووید–۱۹ هستند.

آژانس اطلاعات بین المللی روسیا سِگودنیا که آر تی و اسپوتنیک نیز بخشی از آن هستند، در ماه فوریه گذشته اعلام کرد: به یکی از گزارشگران نیوزویک نزدیک شده و این گزارشگر گفته است که ارتش آمریکا در حال بررسی حساب‌های اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک در رسانه‌های اجتماعی برای یافتن داستان‌های جعلی احتمالی درباره شیوع ویروس کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار