رییس سازمان جهادکشارزی استان قزوین گفت: در اثر وقوع تگرگ، سرمازدگی و بارش‌های روز‌های اخیر خسارتی بالغ بر دو هزار ۸۹۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشارزی استان با بیان اینکه تگرک و سرما دو هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به محصولات کشاورزی خسارت زده است، افزود: در اثر این حوادث شش هزار و ۳۰۰ هکتار محصولات زراعی پاییزه و ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار محصولات باغی دچار خسارت شدند.

به گفته او، میزان درصد خسارت محصولات کشاورزی با توجه به نوع محصول و مناطق متاثر از حوادث اخیر توسط کارشناسان این سازمان در کوتاهترین زمان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: بارش باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیل در هفته گذشته در برخی مناطق نیز حدود هزار و ۱۵۰ میلیون ریال خسارت به بخش‌های زیر بنایی شامل ابنیه فنی آب و خاک و جاده بین مزارع وارد کرده که ارزیابی خسارت‌ها در بخش‌های دیگر نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حمایتی بیمه محصولات کشاورزی بعنوان یکی از تمهیدات و راهکار‌های جبران خسارت وارده به محصولات کشاورزی، بهره برداران را به بیمه محصولات خود جهت کاهش هزینه‌های خسارت‌های احتمالی تشویق کرد.

خمسه اخذ اطلاعات دقیق هواشناسی و اطلاع رسانی جامع و بموقع به کشاورزان از طریق ارسال پیامک و تهیه گزارش‌های خبری و برنامه‌های زنده در صدا و سیما را ازجمله اقدامات این سازمان قبل از وقوع حوادث و تغییرات اقلیمی برشمرد .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.