یک تیم تحقیقاتی مستقر در دانشگاه ماینیچی ژاپن اقدام به تولید ماسک‌های مسی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک تیم تحقیقاتی مستقر در دانشگاه ماینیچی ژاپن با همکاری یک تولیدکننده‌ نساجی محلی یک لایه ورق نازک از الیاف مس که می‌تواند روند اثربخشی ذرات ویروس و ایجاد عفونت توسط آن‌ها را به طور بالقوه متوقف کند، تهیه کردند.

شرکت توسعه و نوآوری گانما (GUDi) و شرکت صنعتی Meisei، به منظور تولید کالا‌های متنوع همکاری‌های خود را آغاز کردند. امید است به زودی محصولات این گروه راهی بازار شود و با انواع محصولات موجود سازگار شود.

این ورق دارای خاصیت ضد عفونی و گندزدایی با مدت محدود است که باعث می‌شود ذرات ویروس اثربخشی خود را نداشته باشند، به این معنی که توانایی خود را در ایجاد عفونت از دست می‌دهند و در عین حال برای بدن انسان بی ضرر هستند، از جمله کاربرد‌های پیشگیرانه آن در ماسک برای مقابله با ویروس کرونا است.

طبق مطالعات انجام شده در ایالات متحده، ویروس کرونا می‌تواند چهار ساعت روی سطح مس زندگی کرده و فعال بماند. این درحالی است که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا بر روی سطوح پلاستیکی و استیل در حدود ۴۸ الی ۷۲ ساعت زنده می‌ماند.

این ورق که توسط مبتکران گانما در شرق ژاپن تهیه شده است، دارای یک فتوکاتالیست با نور قابل مشاهده است که بر روی سطح مس آن اعمال شده و هرگاه ورق در معرض نور قرار گیرد، موادی با قدرت اکسید کننده زیاد فعال می‌کند که ذرات ویروس و باکتری‌ها را تجزیه می‌کند. یک آزمایش با استفاده از باکتری "اشریشیا کلی" (E.coli) نشان داد که یک ورقه فیبر مس ۱۰۰۰ برابر بیشتر از مس در مبارزه با باکتری‌ها مؤثر است.

هیدیوکی ایتاباشی، رئیس اجرایی شرکت توسعه و نوآوری گانما بیان کرد: این شرکت همچنین در نظر دارد محصولات دیگری از قبیل دستکش با ورقه‌ی مسی را هم در زمره‌ی تولیدات خود درآورد.

بیشتر بخوانید: بیمار کرونایی چند نفر را می تواند در یک ماه آلوده کند؟

بیشتر بخوانید: آیا ماسک پارچه‌ای در کاهش انتشار کووید ۱۹ موثر است؟

بیشتر بخوانید: بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟

بیشتر بخوانید: بیمار کرونایی چند نفر را می تواند در یک ماه آلوده کند؟

بیشتر بخوانید: آیا ماسک پارچه‌ای در کاهش انتشار کووید ۱۹ موثر است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار