نتایج اولیه‌ منتشر شده در مورد «رمدیسیویر» داروی جدید ویروس کرونا نوید یافتن درمان را می‌دهد، اما همچنان اطلاعات بیشتری برای قطعیت آن لازم است.

به گزارش  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعات و آزمایشاتی روی گروهی از مبتلایان به کووید-۱۹ که به شدت هم بیمار بودند انجام شد.

بیش از ۶۰ ٪ این بیماران به درمان با یک نوع داروی ضد ویروس به نام "رمدیسیویر" واکنش مثبت نشان دادند و هم اکنون در سطح جهانی مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است.

بر اساس نتایج اولیه‌ی منتشر شده در مجله پزشکی نیو انگلند تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا این دارو می‌تواند به بیماران مبتلا به کروناویروس کمک کند یا خیر.

با این وجود، ۳۶ نفر از ۵۳ بیمار تحت درمان با این دارو یا به عبارتی ۶۸ درصد از این افراد بهبود یافتند.

بیماران در ایالات متحده، ایتالیا، فرانسه، اتریش، اسپانیا، هلند، آلمان، ژاپن و کانادا حداقل به مدت ده روز این دارو را به صورت تزریق در داخل رگ هایشان دریافت کردند.

هفده نفر از ۳۰ بیمار تحت درمان با این دارو بهبود یافتند و وضعیت بیماری ۸ نفر از آن‌ها وخیم‌تر شد، در مجموع نیز ۷ نفر درگذشتند.

تفاوت‌های موجود در نتایج آزمایشات می‌تواند به دلیل اختلاف در بیمارستان‌ها و مراقبت‌های حمایتی باشد، اما پزشکان معتقدند این دارو می‌تواند در موارد شدید بیماری کووید-۱۹ مفید و مثمر ثمر باشد.

تاکنون بیش از ۱.۷ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر جهان تأیید شده و بیش از صد هزار نفر جان خود را از دست داده اند، اما در حال حاضر هیچ درمان قطعی‌ برای مهار این ویروس همه گیر وجود ندارد.

پزشکان می‌گویند: اگرچه داده‌های چندین آزمایش و نمونه‌ی مداوم و کنترل شده به زودی شواهد بیشتری در رابطه با ایمنی و اثربخشی داروی رمدسیویر برای کووید-۱۹ ارائه می‌دهند، اما مشاهدات اولیه حاوی پیام‌هایی مثبت برای درمان بود.

این دارو با دستکاری آنزیمی به کمک RNA می‌آید تا تکثیر شده و به مقابله با ویروس بپردازد. همچنین موفقیت این دارو در مطالعات آزمایشگاهی اثبات شده است، رمدیسیویر در ابتدا برای کمک به درمان ابولا  در غرب آفریقا استفاده می‌شد.

چندین مقاله معتبر جهانی در مورد این دارو وجود دارد که توسط موسسه Gilead در ایالات متحده تدوین شده است، این شرکت این دارو را برای استفاده بیش از هزار مبتلا به کرونا ویروس که به شدت بیمار بودند تولید کرده است.

همچنین رمدیسیویر یکی از چندین داروی ضد ویروسی است که در مرکز مطالعات بالینی اروپا به نام "دیسکاوری" مورد آزمایش قرار گرفته و آن‌ها در پی درمان‌های تجربی هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اولویت است.

اما ذکر این نکته نیز ضروری است که با وجود مشاهدات و نیز برخی آزمایشات مثبت بر روند درمان بیماران کرونایی، در برخی از مقالات علمی تردید‌هایی بر اثر بخشی این دارو بر روی بیماران کووید-۱۹ وجود دارد.

نتایج جامع تری از مطالعات و بررسی بر روی این دارو در ماه آینده پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای مراقبت از چشم در برابر ویروس کرونا

بیشتر بخوانید: بیمار کرونایی چند نفر را می تواند در یک ماه آلوده کند؟

بیشتر بخوانید: بیمار تا چه مدت پس از بهبودی ناقل ویروس کرونا است؟

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا سرما می‌تواند آلودگی را از بین ببرد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
طبق امار اعلام شده ظاهرا اثر گذاری چندانی ندارد...!
Netherlands
یوسف
۰۳:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
منظور شما کدام آمار هست اگه 68 درصد از بیمارهای با تنفس مصنوعی که نجات پیدا کردن درست باشه یعنی دوبرابر مرگ میر کمتر
آخرین اخبار