نمایندگان در جلسه علنی امروز سهم وزارتخانه‌های بهداشت و ورزش و جوانان را برای اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی، توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش شور دوم لایحه مالیات برارزش افزوده، با ماده ۵۱ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس صد در صد (۱۰۰%) سهم دولت از منابع موضوع بند «پ» ماده (۲۸) این قانون از طریق ردیف‌هایی که در بودجه‌های سنواتی مشخص می‌شود، برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطر سلامتی که بیشترین هزینه اقتصادی و اجتماعی را دارند، تغییر و اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی، توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان به نسبت هفتاد درصد (۷۰%) و سی درصد (۳۰%) در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان قرار میگیرد تا در قالب تدابیر بخشی و فرابخشی سلامت که به تصویب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌رسد، هزینه شود. هرگونه هزینه کرد در سایر برنامه‌ها و مغایر با اقدامات تعیین شده در این ماده ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ماده (۵۲) لایحه مالیات بر ارزش افزوده، منابع حاصل از مالیات‌های موضوع مواد (۳۲) و (۳۳) این قانون سهم دولت است و باید به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار