آغاز احیای سرای تاریخی وکیل الدوله

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه احیای سرا‌های تاریخی بازار کرمانشاه را از سرای وکیل الدوله و با مشارکت خود بازاریان و متولی موقوفه آغاز خواهیم کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابیان اینکه سرا‌های بازار سنتی کرمانشاه طی دهه‌های گذشته به شکل متروکه درآمده‌اند، گفت: برنامه احیاء این سرا‌ها را با احیاء سرای وکیل الدوله در دستور کار قرار داده‌ایم.

علیرضا برشاهی گفت: اکنون به مراحل پایانی مرمت و ساماندهی راسته بازار‌های این بازار قدیمی رسیده‌ایم، برای همین برنامه احیاء سرا‌های بازار سنتی را در گام بعدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در بازار سنتی کرمانشاه علاوه بر راسته بازار‌ها که هر راسته بازار مخصوص یک صنف و شامل حجره‌ها و مغازه‌هایی است، عناصری مانند حمام ها، مساجد، تیمچه‌ها و سرا‌های تاریخی داریم که وابسته به راسته بازار‌ها هستند و برخی از آن‌ها همچون سرا‌ها در دهه‌های اخیر به شکل متروک درآمده‌اند.

او در توضیح نقش سرا‌های بازار سنتی کرمانشاه در گذشته گفت: در زمان‌های قدیم کاروان‌های تجاری پس از ورود به شهر در سرا‌های بازار سنتی که حکم تجارتخانه را داشتند مستقر می‌شدند و کالاهایشان را در این سرا‌ها خالی می‌کردند در واقع می‌توان گفت این سرا‌ها محل داد و ستد و توزیع کالا‌ها در بازار سنتی بوده‌اند.

معاون میراث فرهنگی استان یادآورشد: طبق برنامه احیای سرا‌های تاریخی بازار کرمانشاه را از سرای وکیل الدوله و با مشارکت خود بازاریان و متولی موقوفه آغاز خواهیم کرد پس از احیای این سرا بخشی از آن را به منظور انجام فعالیت‌های تجاری اختصاص می‌دهیم و بخشی نیز به شکل فضایی برای استراحت گردشگرانی که به بازار خواهند آمد آماده می‌شود تا سرا‌هایی مانند بازار سنتی تبریز و شیراز داشته باشیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.