مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: نقش نیرو‌های رسمی و داوطلب در بحث مبارزه با ویروس کرونا به‌حدی پررنگ است که مدافعان سلامت در جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن خداپرست مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) گفت: بخش عمده‌ای از نیروی انسانی بیمارستان قائم (عج) به‌صورت مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند و این نگرانی بابت انتقال این ویروس منحوس به آنان و ایجاد چالش در زمینه کمبود کادر درمانی کرونایی‌ها احساس می‌شد، اما خوشبختانه آن‌قدر نقش نیرو‌های رسمی و داوطلب پررنگ بود که جهت ارائه خدمت به این نوع بیماران از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و تمامی نگرانی‌هایی که در این حوزه بود با همت جهادی مدافعان سلامت برطرف شد.

او ادامه داد: در جمع مدافعان سلامت افراد زیادی هستند که فرزند کوچک و پدر ومادر بیمار دارند و نگرانی بسیار بابت انتقال ویروس به آنان دارند و هستند کسانی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا هنوز به خانه‌شان نرفته‌اند و حداقل زمان دوری آنان از منزل یک ماه بوده است.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) حضور سربازان و سرداران جبهه سلامت در صف اول خط مقدم مبارزه با کرونا را ستودنی توصیف کرد و گفت: در کنار دغدغه‌های مدافعان سلامت باید از حس ایثار و ازخودگذشتگی آنان هم بگوییم که مدت‌های طولانی از خانه و خانواده خود به‌دور بودند و خوشبختانه با وجود حضور پررنگ و جهادی مدافعان سلامت هیچگونه دغدغه‌ای در جهت پذیرش و درمان بیماران کرونایی وجود ندارد.

خداپرست  افزود: در جهت قطع زنجیره‌های انتقال نیازمند یک لبیک و همدلی مردمی بودیم که خوشبختانه با این همکاری در ایام نوروز ۹۹ با قرنطینه‌های خانگی محقق شد و جلوی بسیاری از انتقال‌ها گرفته شد و این همراهی مردم، موجب کاهش انتقال و افزایش امید در تیم درمانی مدافعان سلامت در امر درمان کرونایی‌هاشد.

او با ذکر این نکته که مسائل اقتصادی، اشتغال و امرار معاش در کشور بسیار مهم بوده، اما بی‌شک مهمتر از مسئله سلامت جامعه نیست، ادامه داد: اگر مردم همکاری و همراهی بیشتری با خادمان خود در حوزه سلامت داشته باشند می‌توانیم به‌سلامت از این روز‌های بحرانی عبور کنیم و از مردم می‌خواهیم که ضمن تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی فعالیت‌های کاری خود، از ایجاد تجمعات و تردد‌های غیرضرور در سطح شهر به‌شدت خودداری کنند.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگام سایر نقاط کشور به‌ویژه کلان‌شهر‌ها در بحث مبارزه با کرونا بود، گفت: اقداماتی که در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه از جمله بیمارستان قائم (عج) صورت گرفته، به مراتب از سطح بالاتری به نسبت سایر نقاط کشور بوده و اکثر مناطق درگیر با این ویروس منحوس تازه اقدام به الگوگیری از این روش‌های موفقیت‌آمیز در امر درمان بیماران کرونایی نموده اند.

خداپرست با اشاره به سطح‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌هایی که در بحث مبارزه با کرونا صورت پذیرفته،  افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مردم را در بحث کرونا در ۳ سطح تقسیم کرد و در گروه نخست فعالیت مراکز ۱۶ ساعته را شاهد بودیم که مردم را به‌جای مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها به سمت مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کرد و تنها مواردی را که نیازمند بستری بودند را به مراکز درمانی ارجاع داد.

او ادامه داد: گروه دوم نیرو‌های پشتیبان بودند که حمایت مراکز درمانی را برعهده داشتند و به‌واقع سربازان عرصه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه خوش درخشیدند تا هیچگونه دغدغه‌ای در بحث تأمین ملزومات موردنیاز بیماران کرونایی و کادر درمانی کرونایی‌ها وجود نداشته باشد.

مدیر بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: گروه سوم خیران نیک‌اندیش بودند و به جرأت می‌توان گفت چنین حجمی از میزان مشارکت این گروه به‌صورت مجزا و یا در قالب کمپین‌ها و فراخوان‌ها تاکنون مشاهده نشده بود و با حضور پررنگ خود بازویی قوی برای مدافعان سلامت بودند و همین همراهی‌های مردمی و حمایت‌های مسئولان موجب افزایش امید در بیماران کرونایی و کادر درمانی کرونایی‌ها در مسیر شکست ویروس کرونا شده است.
 
خداپرست افزود:گرچه معتقدیم با وضعیت فعلی امکان خروج راحت این ویروس از ایران و دیگر کشور‌های جهان وجود ندارد، اما در کشور ما به‌جهت مدیریت خوبی که بوده می‌توان شاهد مدیریت و کنترل بهتر این بیماری بود.
 
انتهای پیام //ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.