بر اساس اطلاعات به دست آمده، برنامه در حال ساخت شرکت‌های اپل و گوگل می‌تواند با وجود ویروس کرونا به قرنطینه خانگی اکثر افراد پایان دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در سراسر دنیا افراد تلاش دارند تا توسط برنامه‌های کنترل روابط، ارتباطات خود را تحت نظر قرار دهند. در آمریکا نیز با شیوع قوی این ویروس به نظر می‌آید که چنین برنامه‌هایی تنها راه کنترل شرایط و برگرداندن کشور به حالت عادی باشد.

هدف این برنامه‌ها آن است که افراد با استفاده از گوشی هوشمند خود ارتباطات را ردیابی کنند. در حال حاضر کشور‌های اروپایی مانند فرانسه در کنار کشور‌های دیگر نقاط جهان مانند سنگاپور و کره جنوبی نرم افزار‌های ردیابی خود را تولید کرده‌اند. حالا سازمان کنترل بیماری آمریکا اعلام کرده که هدف از ساخت این نرم افزار‌ها ارزیابی تهاجمی ویروس کرونا است.

همکاری گوگل و اپل برای کنترل ویروس کرونا

همکاری بی‌سابقه بین شرکت‌های اپل و گوگل برای فراهم آوردن زیرساختی درست در نظر گرفته شده که دو هفته‌ای از زمان شروع آن می‌گذرد. این پروژه حالا در مرحله نهایی و قدرتمند قرار دارد و به نظر می‌آید می‌توان از آن در سراسر دنیا استفاده کرد. ایده کلی این برنامه به این صورت است که اگر شخصی به ویروس کرونا مبتلا باشد و یا در مکانی آلوده قرار گیرد، فعالان بهداشتی می‌بایست از آن خبردار باشند تا اقدامات لازم را انجام دهند و جلوی شیوع بیشتر ویروس را بگیرند.

اهمیت بالای همکاری گوگل و اپل در کنترل کرونا

بدون وجود این برنامه دولت‌ها و سازمان‌ها ناچارند تا به صورت نوبتی از هر فرد و محلی راجع به فعالیت‌های اخیر پرس‌وجو کنند. در حال حاضر نیز به دلیل عدم وجود چنین برنامه‌ای بسیاری از کشور‌ها پر قرنطینه سخت قرار دارند. با وجود چنین برنامه‌ای تمامی مراحل ذکر شده در یک لحظه امکان‌پذیر است.

به این صورت که افراد اگر به هر نحو در محلی آلودی و یا در کنار یک فرد آلوده قرار گیرند، پیامی دریافت می‌کنند و به آن‌ها اعلام می‌شود که چگونه آزمایش‌های لازم را انجام بدهند. از طریق این برنامه و با شناسایی افراد آلوده، دولت‌ها می‌توانند کشور را از قرنطینه کلی خارج ساخته و تنها افراد آلوده به ویروس را قرنطینه کنند. گفتنی است که برای امکان استفاده هرچه بهتر این پروژه، افراد زیادتری می‌بایست تا از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: فروش تویوتا RAV4 از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
خوب ما قبل از گوگل و اپل برنامه ماسک رو ساختیم و منتشر کردیم که من با شهر خودمون چک کردم کاملا درست بود، دستاورد هاشون برامون خاطرست
آخرین اخبار