مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:بارندگی‌ و سیل چهار روز گذشته در غرب و جنوب این استان تاکنون ۷۲ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در مجموع بارش‌های رگباری و سیلاب، وزش باد، تگرگ و کاهش دما ۴۸ و ۲۴ میلیارد تومان به ترتیب به بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها و راه‌های استان وارد شده است.

او با بیان‌اینکه تیم‌های کارشناسی جهاد کشاورزی از ۲ روز گذشته برای برآورد خسارت‌ها به این مناطق اعزام شدند، اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان بر اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در چهار روز گذشته خسارت دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این خسارت‌ها به یکهزار و ۹۹۰ هکتار از باغ‌ها و یکهزار و ۷۱۰ هکتار از مزارع استان وارد شد، اضافه کرد: بارش تگرگ و سرمازدگی خساراتی به محصولات جو، گندم و کلزا در مزارع شهرستان‌های نایین، شهرضا، اردستان، کاشان، گلپایگان، شاهین شهر و سمیرم وارد کرد.

به گفته او سرمازدگی و تگرگ در لنجان و خمینی شهر هم خسارت‌هایی به میوه‌ها و محصولات باغی منطقه وارد کرد.

شیشه‌فروش افزود: وزش باد شدید در مناطق شرقی استان به گلخانه‌ها، دیواره‌های باغ‌ها و محصولات زراعی شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک خسارت زد.

او خاطرنشان کرد: غرامت‌ها به کشاورزان و باغدارانی که پیش از این محصولات و باغ‌های خود را بیمه کردند، پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهارداشت: بارش باران، موجب فعال شدن رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان از جمله اردستان، نطنز، کاشان و آران و بیدگل شد و آب شُستگی شانه راه‌ها را به دنبال داشته است.

او تصریح کرد: همچنین رانش زمین به ۲۲ کیلومتر از جاده‌ها و راه‌های اردستان، نطنز و دهانه چند پل در منطقه اردستان آسیب زده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: بارش‌های چهار روز گذشته به ۱۴۵ واحد مسکونی در مناطق روستایی فریدونشهر، سمیرم، آران و بیدگل، گلپایگان، خوانسار و اردستان از ۲۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد کرد.

او آسیب دیدگی ۲۰ رشته قنات در مناطق اردستان و آران و بیدگل را از دیگر خسارت‌های سیل این مدت اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: این جبهه هوا تا اواخر امروز در استان فعال است و در مناطق شمال، شرق و شمال شرق استان، وزش باد و بارش‌های رگباری را به دنبال خواهد داشت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.