در گزارش زیر طرز تهیه چیز کیک کیوی را آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر دلتان می‌خواهد چیز کیک بخورید، اما میزان کالری زیاد آن، شما را نگران می‌کند، دو راه پیش رو دارید. اول اینکه از خوردن منصرف شوید و از طعم لذیذ چیزکیک بگذرید، دوم اینکه رس‍پی چیز‌کیک کیوی ما را امتحان کنید.

چیز کیک کیوی + طرز تهیه

این رس‍پی بدون شکر یا رژیمی نیست، اما ما به شما یاد می‌دهیم چگونه چیز کیک را در قالب‌های کوچک آماده کنید تا با خوردن چند گاز کوچک از آن، به اندازه کافی لذت ببرید.

این راه‌­حل بسیار هوشمندانه است، چون می‌توانید به آسانی از تعداد زیادی مهمان پذیرایی کنید. افزودن کمی کیوی، خوردن هر لقمه از چیزکیک را لذت بخش‌تر می‌کند.

مواد لازم

پودر ژله با طعم کیوی
۱ بسته
ماست‏
۱ لیوان
شکر
۱ لیوان
کره
۵۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
خامه‏
۱۵۰ گرم
پنیر خامه‌ای
۲۰۰ گرم
پودر بیسکویت
۱ لیوان

طرز تهیه

بیسکوئیت‌ها را بکوبید یا با میکسر بزنید تا خوب پودر شوند سپس با کره مخلوط کنید تا نرم و خمیری شوند.

مخلوط کره و بیسکوئیت را کف قالب بریزید و خوب پهن کنید (باید خوب فشار دهید تا مواد کف قالب پرس شوند) سپس قالب را ۱۰ دقیقه درون فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد.

در این مدت میتوانید مایه چیز کیک را اماده کنید: ماست، پنیر خامه‌ای و شکر را مخلوط کنید سپس خامه را اضافه نمائید، تخم مرغ‌ها را تک تک اضافه کنید (زیاد هم نزنید و فقط تا حدی که مواد مخلوط شوند کافی میباشد).

مخلوط آماده شده را روی بیسکوئیت‌ها بریزید و مجدد برای ۳۰-۴۰ دقیقه داخل فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید (پس از پخت چیز کیک نباید خشک شود و میان چیز کیک باید کمی شل باشد)، پس از پخت حدود ۱-۲ ساعت اجازه دهید چیز کیک داخل فر بماند سپس با قالب به مدت ۴-۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

پودر ژله کیوی را با نصف لیوان اب جوش حل کنید و پس از شفاف شدن به ان نصف لیوان اب سرد اضافه کنید (مقدار مایعی که برای اماده کردن ژله استفاده میشود نصف مواقع دیگر است، چون کیوی موجب شل شدن ژله میشود)، ژله اماده را با مقداری مارمالاد کیوی مخلوط کنید و روی چیز کیک بریزید.

پس از مدت زمان لازم برای سرد شدن مواد و بسته شدن ژله ان را از یخچال خارج کنید و با خامه تزئین نمائید سپس برش بزنید و سرو کنید.

منبع: پاپیون

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
چه خوشکل