حریرچی گفت: قرار نیست آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها تا آخر تعطیل بمانند، فاصله‌گذاری هوشمند یعنی به تدریج بازگشایی صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب ۲۶ فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی ارزیابی برنامه‌های دولت از اصناف در ایام کرونا پرداخت.

حریرچی معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازگشایی‌ها در شهرستان‌ها آغاز شده است، به طوری که صبح امروز از اصناف مختلف استان اصفهان بازدید داشتم، گفت: معیار ما در فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند بر اساس بیماری‌زایی ویروس کرونا و احتمال تماس افراد در مکان‌های مختلف و جلوگیری از ابتلا به ویروس از یک طرف و از طرف دیگر ملاحظات اقتصادی است.

او ادامه داد: اکثر پاساژ‌ها نوعاً به گونه‌ای است که از تراکم بیشتری برخوردارند، به طوری که برخی از پاساژ‌ها و مال‌ها محلی برای تجمع و تفریح جوانان است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بازار‌های مرکزی در تهران و برخی از شهرستان‌ها در فضای بسته به صورت بسیار پرتراکم قرار دارند، خاطرنشان کرد: فعلاً بازگشایی آن‌ها به تعویق افتاده است لذا متناسب با اثری که بازگشایی‌های فعلی دارد، بازگشایی برخی از اصناف به تعویق افتاده است تا بعداً در خصوص سایر اصناف تصمیم گیری کنیم.

حریرچی با اشاره به اینکه قرار نیست آرایشگاه‌ها یا رستوران‌ها تا آخر تعطیل بمانند افزود: فاصله گذاری هوشمند یعنی به تدریج بازگشایی صورت خواهد گرفت، ممکن است برخی از بازگشایی‌ها به صورت محدود باشد و تنها فروشگاه‌های مواد غذایی و شوینده اجازه فعالیت دارند، به طوری که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بخش‌های مرتبط با پوشاک و لوازم خانگی دایر نیست.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: طرح گام دوم فاصله گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی برخی واحد‌های صنفی از ۳۰ فروردین آغاز می‌شود، اما پاساژ‌ها نباید از ۳۰ فروردین فعالیت داشته باشند.

او افزود: همه واحد‌های صنفی فکر می‌کنند ما مسئولین اصناف این تصمیمات را گرفته ایم، اما ستاد مقابله با کرونا این تصمیمات را گرفته است و ما موظف به اجرا هستیم. اصناف به صورت مشروط بازگشایی می‌شوند و رعایت دو متر فاصله، استفاده از ماسک و دستکش حتماً باید لحاظ شود و کالا نباید پس گرفته شود، واحد‌های صنفی حتماً باید ضد عفونی شوند، خود مشتری‌ها باید کارت بکشند و از همه مهمتر صنوف باید در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

نوده فراهانی درباره خبر بازگشایی پاساژ‌ها البته با تعویق هم گفت: ویروس اگر کنترل شد؛ پاساژ‌ها هم بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
هر روز بالای هزار نفر ابتلا ، بگذارید یک هفته بگذره اگر به زیر ۵۰۰ رسوندین اونوقت بگین همه جا باز گشایی بشه
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه بعضی ها تمام هم و غمشان شده دریافتی تعویق افتاده احتمالی میلیاردی فوتبالی ها در حالی که میلیونها هستندکه چشم انتظار صد هزار و دویست هزارتومان هستند . ظاهرا بسیاری از افراد متمول فقط نگران وضعیت طبقات و هم صنف های خودشان هستند .