در حال حاضر روند کرونا در کردستان ثابت است و نگرانی کادر در مان این استان از وقوع پیک مبتلایان طی ده روز آینده است.

روند کرونا در کردستان ثابت است/ نگرانی از پیک مبتلایان طی ده روز آیندهدکتر ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: تاکنون ۷ کودک زیر ۵ سال در استان به کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه ۳ نفر از این افراد نوزاد و زیر یک ماه سن داشته اند.

او با بیان اینکه در این افراد مرگ و میری گزارش نشده است و تنهایک مورد فوت کودک ۱۳ ساله که دارای بیماری زمینه‌ای بوده وجود داشته، افزود: حداقل سن مبتلایان در استان ۱۳ و حداکثرآن هم ۹۰ سال بوده است.

قادری با تاکید بر اینکه اکثر افراد مبتلا به کوید ۱۹ دارای بیماری زمینه‌ای بودند بیان کرد: افراد بدون بیماری زمینه‌ای نیز به کوید ۱۹ مبتلا شده اند و این افراد متاسفانه در شرایطی به بیمارستان مراجعه کردند که در وضعیت جسمانی خوب نبوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ممکن است بعضی افراد به صورت خفیف به کرونا مبتلا و بعد از مدتی بهبود یابند گفت: بعد از دو الی سه روز اگر علائم شخصی شدیدتر شد و فرد احساس تنگی نفس داشته باشد باید حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.

قادری در خصوص روند رشد کرونا در استان گفت: بعد از مسافرات‌های هفته اول فروردین ، ما شاهد تجربه یک پیک کوچک در استان بودیم که درحال حاضر روند کرونا در استان ثابت است.

او اظهار داشت: در حال حاضرما نگران وقوع یک پیک دیگر از تعداد مبتلایان طی ده روز آینده هستیم چرا که هستند افرادی که با وجود اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان از افرادی که دارای بیماری‌های از جمله چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماران کلیوی و رویوی خواست تا همچنان در خانه بمانند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.