با توجه به شیوع ویروس کرونا، همه نهاد‌های مربوطه با کمک مردم در این شهرستان مرزی تلاش خود را می کنند تا گام موثری در مقابله با این ویروس بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به شیوع ویروس کرونا در تایباد، همه نهاد‌های مربوطه با کمک مردم در این شهرستان مرزی در تلاش اند تا گام موثری در شکست این ویروس  بردارند.
 
 نزدیک به یک ماه از شیوع کرونا در تایباد می‌گذرد و از آن موقع، نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه را بر آن داشت تا علاوه بر پیشگیری از شیوع آن، این ویروس منحوس را با همکاری مردم ریشه کن کنند.
 
مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد

 

جمیعت هلال احمر تایباد در کنار مردم

جمعیت هلال احمر تایباد با جذب بانوان تایبادی و در اختیار قرار دادن مکان و تجهیزات، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است.
 
غلامرضا صیادی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: از ابتدای افتتاح کارگاه تولیدی ماسک که به همت خیرین هلال مهربانی تشکیل شد؛ بیش از ۳۳ هزار ماسک تولید و با کمک داوطلبان هلال احمر در تایباد توزیع شد.
 
او ادامه می دهد: با اینکه تولید ماسک وظیفه هلال احمر نیست، ولی خواهران خیراندیش در قالب مجمع خیرین هلال احمر و با حمایت خیرین و دستگاه‌های مرتیط با ایجاد کارگاه و جهت تهیه موادغذایی شهروندان، اقدام به تولید ماسک‌های قابل شستشو کردند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد می گوید: مجمع خیری هلال احمر، مجمع خیرین ولیعصر (عج)، هیئت مذهبی علمداران و خیرین مردمی در این کار نیک ما را همراهی کردند تا در کنار یکدیگر کارگاه‌های تولیدی در شهرستان بتوانیم با تولید و توزیع این موارد در خدمت همشهریان باشیم.

مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد
 

راه اندازی خط تولید دو کارخانه ی تولید محصولات شوینده و بهداشتی تایباد

در پی این اقدام، خط تولید تنها کارخانه تولید محصولات شوینده و بهداشتی تایباد پس از ۹ سال احیا شد و همچنین یک واحد تولیدی کابل و سیم در این شهرستان با تغییر کاربری به تولید ماسک و روپوش محافظتی " گان " برای پرستاران و کادر درمانی روی آورد.
 
محسن سیاح، فرماندار تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: این شهرستان از ظرفیت اجتماعی خوبی برخوردار است، به نحوی که می‌بینیم از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون چهار واحد تولید ماسک و یک واحد تولید گان راه اندازی شده است.
 
او ادامه می دهد: تنها کارخانه تولید محصولات شوینده درحال تولید محصولات ضدعفونی کننده سطوح جهت ارائه به مردم می‌باشد و همچنین واحد تولید آیدا کابل خراسان که سال‌ها تعطیل بوده؛ با پیگیری‌هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشتیم به چرخه تولید بازگشته است.

راه اندازی کارگاه تولید لباس محافظتی پرستاران در تایباد

ابراهیم جهانگیر نماینده این ستاد اجرایی در تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: با همکاری ۳۰ نفر از بانوان داوطلب تاکنون ۱۵۰ دست لباس سرهمی " گان " دائمی با شیلد و ۲۵۰ دست لباس سرهمی یکبار مصرف با شیلد، تولید و به کادر درمانی تحویل داده شده است.
 
او ادامه می دهد: دیگر تولیدات کارگاه، ۲۰۰ دست گان و شیلد، ۵۰۰ عدد ماسک دائمی و قابل شستشو برای پرسنل درمان، دوهزار ماسک دولایه استاندارد برای دیگر اقشار مردم و ۵۰۰ عدد شیلد صورت یکبار مصرف برای کادر درمان بیمارستان هستند.
 

مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد

 

نذر و خیرات؛ سنتی دیرینه برای رفع بلا و مشکلات در تایباد

نذر کردن و خیرات دادن، رسمی رایج در بین مردم است که از قدیم وجود داشته و برای رفع بلا و مشکلات صورت گرفته است.
 
با توجه به شیوع ویروس کرونا، کم نبودند انسان‌هایی که با خیرات و قربانی کردن گاو و گوسفند و همچنین پخت غذا و توزیع آن بین نیازمندان، خواستار دفع این ویروس منحوس از درگاه الهی شدند.
 
بر اساس برآورد‌ها در یک ماه قبل حدود شش راس گاو و ۵۰ راس گوسفند به ارزش حدود دو میلیارد ریال در شهر و روستا‌های تایباد ذبح و پخش شدند. همچنین برخی افراد با تهیه ماسک و اقلام بهداشتی و پخش آن‌ها بین نیازمندان در امر مبارزه با کرونا سهیم بوند، انجام این سنت حسنه در تایباد نشانگر پایندی مردم این خطه به احکام اسلامی است.
 

مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد

 

مشارکت کشاورزان برای مبارزه با ویروس کرونا در تایباد

محمد میری مدیر جهاد کشاورزی تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: کشاورزان خیر و پیشرو شهرستان، از روز‌های ابتدایی مبارزه با ویروس کرونا علیرغم فصل کار کشاورزی و باعنایت به اهمیت موضوع سلامت جامعه و ممانعت از شیوع ویروس، تاکنون حدود یکصد دستگاه انواع تراکتور مجهز به سمپاش را در اختیار ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان قرار دادند تا در امر مقابله با این ویروس سهیم باشند.

او با بیان اینکه این اقدام کشاورزان به صورت خودجوش بوده است، ادامه می دهد: از تراکتور‌های کشاورزان برای ضدعفونی و پاکسازی معابر و خیابان‌های شهری و روستایی از ویروس استفاده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد می گوید: یک دستگاه تنفس از طرف کشاورزان خیراندیش منطقه ریزه از توابع بخش میان ولایت تایباد به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این شهر اهدا خواهد شد که ارزش ریالی آن برای خرید بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ ریال است.

میری می افزاید: در این شهرستان حدود هزار دستگاه تراکتور در حوزه کشاورزی فعالیت دارند که مقرر شده به صورت زمان بندی شده در اختیار ستاد مربوطه قرار گیرد.

مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد

 

مشارکت بسیجان برای مقابله با ویروس کرونا در تایباد

بسیجیان تایباد طی اقدامی جهادی با ضدعفونی کردن معابر سطح شهر در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند تا محیطی امن برای مردم به ارمغان آورند.
 
سرهنگ ابراهیم بیدل فرمانده بسیج ناحیه مقاومت تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: با توجه به شیوع کرونا و بنا به وظیفه ذاتی بسیج در حفظ مردم، جهت مقابله با این بحران، به بسیج ماموریت داده شد ضمن تهیه مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز، با استفاده از توانمندی نیرو‌های بسیجی ضدعفونی مکان‌هایی که بیشترین امکان آلودگی را دارند در دستور کار قرار گیرد.
 
او ادامه می دهد: بسیجیان و جوانانی که در سال‌های قبل این ایام را به اعتکاف مشغول بودند، امسال وظیفه دینی و مهینی خود را مبارزه با ویروس کرونا قرار دادند.

مشارکت مردم و مسئولین برای شکست کرونا در تایباد
 

برنامه‌های فرهنگی تبلیغی در ایام کرونایی در تایباد

حجت الاسلام علی اصغر علی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در این ایام، با حضور مؤثرین فرهنگی تبلیغی، و استفاده از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات، تولید گسترده کلیپ‌های یک تا چند دقیقه‌ای تحت عنوان آرامش معنوی و سمت خدا با موضوعات سخنرانی و تأکید بر فضیلت‌های ماه رجب و شعبان در نظر گرفته شد.
 
او با اشاره به پویش ملی به توان ما، ادامه می دهد: این پویش که با همکاری روحانیون، فعالان فرهنگی و هیئات مذهبی در جهت کمک به ضد عفونی کردن معابر، اماکن و کمک به بهداشت مناطق مختلف در شهر و روستا‌ها و نیز تولید ماسک و توزیع در مناطق مختلف، فعال شدند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: با همکاری روحانیون، خیرین و نیرو‌های جهادی با موضوع توسعه انفاق، تشویق خیرین جهت حمایت‌های مالی و جمع آوری و توزیع بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی و ذبح و قربانی به نیازمندان مهم‌ترین بخش‌های محور انفاق و خدمت اجتماعی در این ایام بوده است.
 
اما آنچه که مورد تاکید است رعایت موازین بهداشی و ماندن در خانه است.
 
 
گزارشگر: امیرحسین چهاریاری
 
انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.