مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از استمرار فرآیند آموزش در استان با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به تشریح اهم اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش استان در راستای مدیریت بیماری کرونا ویروس پرداخت.

او گفت : در اولین روز‌های شیوع کرونا ویروس در کشور بلافاصله جلساتی با مدیران و مسؤولان آموزش و پرورش در سراسر استان برگزار شد و تصمیماتی در جهت اقدامات پیشگیرانه و نیز بررسی وضعیت مدارس اتخاذ گردید.

یزدان‌پناه گفت: اولین اقدام در راستای ساماندهی و آغاز فعالیت مجازی، افتتاح ۴ استودیو تولید محتوا در سطح استان بود که خوشبختانه استان کرمانشاه در این خصوص در سطح کشور پیشگام بوده است و تولیدات این مراکز به سرعت در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) اشاره کرد و افزود: این نرم‌افزار در راستای استفاده همگانی و سریع دانش‌آموزان عزیز و والدین گرامی از محتوای آموزشی و نیز تداوم فرآیند آموزش از طریق فضای مجازی تعبیه شده است که در نوع خود انقلابی در حوزه تدریس غیر حضوری در کشور می‌باشد.

او گفت: با توجه به گستردگی و حجم بالای پوشش، طبعا مشکلاتی نیز وجود دارد که این مشکلات و دغدغه‌ها را به وزارت آموزش و پرورش منتقل کرده ایم و با پیگیری همکاران گرامی در روز‌های آینده این موانع مرتفع خواهند شد و جای هیچ نگرانی نیست.

یزدان‌پناه در رابطه با وضعیت مدارس غیردولتی گفت: مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی نیز مانند سایر مدارس فرآیند آموزش را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و بستر فضای مجازی ادامه می‌دهند و حق‌الزحمه همکاران شاغل در این مراکز کما فی السابق پرداخت خواهد شد.

بالاترین مقام مسؤول در آموزش و پرورش استان از رصد وضعیت دانش‌آموزان در این ایام خبر داد و افزود: تعداد ۳۲۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی توسط همکاران گرامی از طریق تماس تلفنی مورد پایش قرار گرفتند و وضعیت درسی و نیز سلامت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم دسترسی مناطق دور افتاده به اینترنت مناسب جهت استفاده از محتوای آموزش مجازی گفت: در این خصوص اداره کل آموزش و پرورش استان تمهیداتی اندیشیده است که یکی از آن‌ها تهیه کاربرگ‌هایی برای این دانش‌آموزان عزیز است که توسط راهبران آموزشی و مدیران مدارس در اختیار این عزیزان قرار می‌گیرد.

یزدان‌پناه افزود: همکاران فرهنگی در استان همگام با کادر درمانی و سایر ارگان‌ها در جهت نابودی هرچه زودتر این بیماری منحوس به تلاش خود ادامه خواهند داد و شاهد هستیم که تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان با خلاقیت خود به تولید ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، شیلد‌های محافظ و... می‌پردازند.

او در خصوص وضعیت فعالیت مدارس در روز‌های آتی خاطرنشان ساخت: در این خصوص تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و تمامی مدارس و مراکز آموزشی در شرایط بهداشتی قرار دارند و برای هر سناریویی در رابطه با فعالیت مدارس آمادگی کامل داریم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.