مرکز جامع سلامت پیان شهرستان ایذه در خصوص بیماری کرونا ویروس توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرکز جامع سلامت پیان شهرستان ایذه در خصوص بیماری کرونا ویروس توضیحاتی را ارائه کرد.

 به دلیل شرایط خاص و شناسایی موارد کرونا در پیان چند نکته به اطلاع اهالی می‌رسد.

از همه اهالی و ساکنین پیان تقاضا داریم به صورت جدی نسبت به رعایت بهداشت و پرهیز از تردد غیر ضروری در خارج از منزل اقدام کنند.

با توجه به سرعت شیوع این بیماری و همچنین بدون علامت بودن بیماری در روز‌های نخست، از برگزاری مهمانی، دورهمی، دعوت مهمان حتی از همسایه‌های خود جدا پرهیز کنید و دعوت فامیل را نیز رد کنید.

فرد بیمار مجرم نیست و ناخواسته به این بیماری مبتلا شده است. ضمن رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله، نحوه برخورد و مواجه ما با خانواده و اطرافیان بیماران نشان از سطح فرهنگ و اخلاق ما دارد.

کسبه و بازاریان پیان و رانندگان پیان که بیشتر از سایرین در معرض ابتلا هستند نسبت به رعایت نکات بهداشتی به صورت بسیار جدی اقدام کنند.

به دلیل آلوده بودن مراکز درمانی، از مراجعه غیر ضروری به این مراکز خودداری کنید و در صورت بروز علائم مشکوک به بیماری با مرکز بهداشت پیان یا شهرستان‌ایذه تماس بگیرید.

به احتمال زیاد دلیل بیماری و ابتلای این افراد شرکت در مراسم ختم بستگان است. به همین دلیل عاجزانه خواهشمندیم از شرکت در مراسمات ختم و عزاداری و کلا هرگونه جشن و مراسمی خودداری کنید.

چنانچه در روز‌های اخیر رفت و آمد و ارتباطی با افراد بیمار و اطرافیان وی داشته اید جهت جلوگیری از شیوع این بیماری ارتباط خود را با سایرین قطع کنید و در قرنطینه خانگی بمانید.

مجددا از همه اهالی فهیم و با فرهنگ پیان تقاضا مندیم بجز موارد بسیار ضروری از منزل خارج نشوید و شستشوی مدام دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح و سایر نکات بهداشتی را مرتبا رعایت کنند.

به شایعات منتشر شده در فضای مجازی و نقل قول‌های بی منبع و غیر معتبر توجه نکنید و اخبار و اطلاعیه‌ها را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.