پنج ماه از سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد و طبق گفته‌های مسئولان، قرار است تکلیف سهمیه‌ سوخت ذخیره شده در کارت‌ها مشخص شود.

صفرتاصد سهمیه سوخت 6 ماهه خودروها / آیا3 ماه دیگر به سهمیه 6 ماه سوخت خودروها اضافه می شود؟ / تکلیف سهمیه سوخت استفاده نشده چه می شود؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز پنجمین ماه آغاز سهمیه بندی بنزین سپری شد. ماهی که آثار مختلفی را در اقتصاد کشور به نمایش گذاشت.

براین اساس که قیمت بنزین قبل از اجرای سهمیه‌بندی لیتری ۱۰۰۰ تومان بود و اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که با تصویب سران سه قوه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌بندی شده ۵۰ درصد افزایش یافته است و قیمت بنزین آزاد نیز با افزایش ۲۰۰ درصدی به ۳ هزار تومان رسیده و سه برابر شده است.

میزان سهمیه انواع خودرو‌ها براساس این اطلاعیه برای خودرو‌های سواری ۶۰ لیتر، برای تاکسی‌های بنزینی ۲۰۰ لیتر، تاکسی‌های دوگانه‌سوز ۲۰۰ لیتر و موتورسیکلت ۲۵ لیتر در ماه است.

همچنین قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود و قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

براساس این گزارش پس از اجرای سهمیه بندی بنزین در کشور سوخت کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان سال گذشته به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است و استفاده از سهمیه سوخت صرفا با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

اواخر سال گذشته بود که خبر‌هایی مبنی بر سوخت سهمیه استفاده نشده بنزین خودرو‌ها در فضای مجازی به گوش می‌رسید، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هر کارت سوختی که بامداد جمعه بیست و چهارم آبان سال گذشته شارژ شده باشد می‌تواند تا ۶ ماه سوخت خود را ذخیره کند. یعنی در پایان هر ماه سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت نمی‌سوزد.

طبق برآورد خبرنگار ما زمان سوخت این سهمیه‌های ذخیره شده ۲۵ اردیبهشت سال ۹۹ به پایان می‌رسید و به قول معروف این سهمیه‌ها می‌سوزد.

در این باره فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهمیه ۶۰ لیتری ماهیانه بنزین افراد در صورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل می‌شود، البته باید توجه داشت که پس از ۶ ماه، مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود، بدین معنا که پس از این زمان، هرچه بیش از ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد.

او افزود: ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود را استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت او همان ۳۶۰ لیتر باقی می‌ماند و این سهمیه نمی سوزد و ماه بعد سهمیه ۶۰ لیتری خود را دریافت نخواهد کرد.

حال قرار بود در ۶ ماه اول این سهمیه سوخت خودرو‌ها در کارت‌های سوخت بسوزد، ولی طبق گزارشات رسیده از شرکت ملی فرآورد‌های نفتی این ماه به تعویق افتاده است.

سهمیه های متفاوت برای ذخیره کنندگان بنزین

به طوری که یک منبع آگاه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تعویق ۳ ماهه سهمیه سوخت ذخیره شده خبرداد و گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف سوخت به خصوص در ایام عید ممکن است این سهمیه تا ۳ ماه دیگر در کارت‌های سوخت خودرو‌ها تمدید شود.

این منبع آگاه  تصریح کرد: در حال حاضر جلساتی در این زمینه در شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی در حال شکل گیری است تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود به طوری که قرار است این موضوع در واریز سهمیه بنزین اردیبهشت امسال در نظر گرفته شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه ایا قرار است این مدت تعویق ۳ ماه کارت سوخت اجرایی شود یا خیر؟ گفت: احتمال زیاد این طرح اجرا می‌شود.

این درحالی است که سایه کرونا علاوه بر بازار اقتصادی و انرژی هم اثر گذاشته به طوری که قرار بود سهمیه ۳۶۰ لیتر خودرو‌ها بسوزد، ولی باتوجه به اعمال قرنطینه و کاهش رفت و آمد بخصوص در ایام نوروز وزارت کشور و همچنین شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی تصمیم براین گرفتند که ۶ ماه سهمیه سوخت خودرو‌ها همچنان در کارت‌های سوخت باقی بماند و به ماه‌های بعدی موکول شود.

در حالی که مصرف بنزین بنا به گزارش‌ها در ۴ روز اول سال ۱۳۹۸ در حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بود، این آمار در ۴ روز اول نوروز ۱۳۹۹ به ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در روز کاهش یافته است.

این در شرایطی است که پیش از شیوع بیماری کرونا پیش بینی می‌شد با لحاظ رشد مصرف سالانه، مصرف بنزین در ۴ روز اول امسال به حدود ۱۰۵ میلیون لیتر در روز برسد.

مقایسه میزان مصرف بنزین در ۴ روز اول نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که مصرف بنزین حدود ۴۶.۵ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین مصرف بنزین در ۴ روز اول سال ۱۳۹۷ نیز حدود ۹۸ میلیون لیتر در روز بوده است.


بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین فروردین شارژ شد


اوج کاهش مصرف سوخت، اما به ایام عید بازمی‌گردد. هر سال بهار با آمدن نوروز و تعطیلات آن، سیلی از مسافرت‌ها و دیدار‌های دوستانه و خانوادگی در کشور جاری بود. این حجم از تردد، مصرف سوخت بالایی را می‌طلبید، اما امسال کشور یک مهمان ناخوانده داشت. مهمانی که همه را خانه‌نشین کرد و مصرف سوخت را به شدت کاهش داد.

کارت های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر جا ندارد

در ادامه شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این‌که سقف تعریف شده برای کارت‌های سوخت ۳۶۰ لیتر است، گفت: برای مثال اگر فردی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون، تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت فقط ۱۰ لیتر برای آن فرد شارژ می‌شود و ۵۰ لیتر باقی سوخت خواهد شد.

او ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تنها مجری طرح سهمیه‌بندی است و تا پایان اردیبهشت درباره تکلیف این سهمیه بحث می‌شود و تاکنون تصمیم جدیدی درباره این موضوع اتخاذ نشده است.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگر قرار باشد این ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیات دولت نیاز است.

همچنین جواد محمودی رئیس سامانه هوشمند منطقه البرز با اشاره به سهمیه سوخت خودرو‌های شخصی بنزین‌سوز که در ابتدای ماه ۶۰ لیتر و دوگانه‌سوز (بنزین و سی‌ان‌جی) ۳۰ لیتر با نرخ ۱۵۰۰ تومان شارژ می‌شود، گفت: این میزان سهمیه بنزین تا ۶ ماه قابل ذخیره است و محدود به سال ۹۸ نبوده و قابل انتقال و استفاده در سال ۹۹ نیز خواهد بود.

محمودی افزود: در صورتی که خودروی شخصی، بنزین سهمیه‌ای خود را در این ۶ ماه مصرف نکرده باشند در ماه هفتم سهمیه به آن تعلق نمی‌گیرد، زیرا سقف سهمیه خودرو‌های دوگانه سوز (بنزین و سی‌ان‌جی) ۱۸۰ لیتر و خودرو‌های بنزین‌سوز ۳۶۰ لیتر است.

اگرچه با پایان تعطیلات و شروع به کار بسیاری از مشاغل، احتمال بالا رفتن میانگین مصرف سوخت در کشور وجود دارد، اما آنچه مسلم است تا پایان نیافتن همگیری کرونا، مصرف بنزین به میزان پیش از آمدن ویروس باز نمی‌گردد

انتهای پیام/

برچسب ها: انرژی ، سهمیه سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
من برج 4کارت سوخت درخواست دادم امروزبرج 8امد540لیترداشت نسوخته خیییلللیییی تعجب کردم من خیال کردم سوخته بازم دمشون گرم
Germany
ناشناس
۰۴:۳۳ ۰۲ تير ۱۳۹۹
من خیر سرم خواستم هزینه هامو مدیریت کنم هر ما بنزین آزاد زدم تا سهمیه بنزین ١۵٠٠ تومنیم جمع بشه بتونم خانوادم رو بعد از جریانات کرونا و ... یه سفر ببرم تا حداقل اینجوری فشار خرج های سفر کمتر بشه حالا باید سهمیه هام بسوزه ؟ اخه این کجاش انصافه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
قدیر هادی
۰۹:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آیا اول مرداد کارت سوخت خودرو های شخصی فقط یک سهمیه ذخیره دارن؟؟ جواب را کجا باید پیگیر شم
Iran (Islamic Republic of)
قد یر هادی
۰۹:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام
لطفا توضیح دهید که در پایان تیر ماه کل سهمیه سوخت صفر میشود من درست متوجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بنزین رو سهمیه بندی کردید بنزین آزاد رو کردید لیتری 3000تومان چقدر دردسر و اعتراز و بدبختی پیش اومد الان هم دارید ذخیره بنزین مردم رو میسوزونید شابد تعدادی باشند که دارند برای سهمیه بنزینش برنامه ریزی نیکنه و نمیخواد همه رو مصرف کنه شما چرا اینقدر توی کار مردم مداخله میکنید چرا مردم رو بدبین و عصبی میکنید .این سهمیه بنزین هم قطع کنید اینقدر سر مردم منت نزارید زشته برای کشور و حکومت وقت با اینه همه نفت و گاز و ثروت خدادی با مردم مثل گدایان برخورد میکنید.ذله شدیم دیوانه شدیم...دست بردارید از این همه تصمیمات غلط و اشتباه
Iran (Islamic Republic of)
مجید سیبیل
۲۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقایون بنده متوجه نشدم یعنی بعد از 6 ماه سهمیه ای که داخل کارت مونده کلا میسوزه؟ یعنی اگر 100 لیتر هم مونده باشه صفر میشه؟ جواب بدین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
کسایی که تو ۶ ماه اصلا استفاده نکردن ک میسوزه
خب حالا اونایی که کمتر استفاده کردن و کمتر از ۳۶۰ لیتر تو کارتشونه تکلیف اونا چیه؟؟ کلا میخواد ۶ ماه بعد همه کارتا ۰ بشه یا اونا نمیسوزن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سهمیه اژنسها چی شد ما که یک سره داریم کار میکنیم اقدام کنید
Japan
فرشاد واله
۱۴:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
این سوزاندن سهمیه بنزین دیگه خیلی مسخرس ...از یه طرف سهمیه بندی میکنید و مردم رو به کم مصرفی تشویق میکنید از طرف دیگه میگید هر چی سهیمه داشتید بعد از 6 ماه باطل میشه !!! این جز دزدی از جیب مردم چی میتونه باشه ؟ یکی موتور داره شاید یک ماه یه بار هم بنزین نزنه حالا با کدام عدالت اون سهمیه رو باطل میکنی د اخه ... بنده 105 لیتر بزنین دارم موتور سیکلت با این شیوه ای ک پیش گرفتید باید بریم جلو پمپ بنزین ها و سهیمه رو حراج کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
به شما ربطی نداره کسی سهمیه خودش زخیره میکن بفهم چون پول نداره سهمیه خودشو بزنه جم میکنه با ۳۶۰تا بنزین تا بتونه خانواده خودشو یک بار ببره مسافرت فهمیدی نفهم یک باک بزنین ۱۰۰هزارتومان از کجا بیاریم بزنیم با ۱۵۰۰تومان هم نمیتونیم ۶۰تا بزنیم چه برسه ۳۰۰۰تومان یک بار همین ۶۰تا را هم ندین ما را راحت کنین شما که هر چقدر خودتون میخوایین دارین خدا کرفتارتون بکنه یک روز
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من یه یک ونیمی داشتم مال قبل از سهمیه بندیه گرفته بودم برارنگ کاری در حیاط به نظرتون بریزم توباک یا بزارم مزایده فروش ب بالاترین قیمت پیشنهادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ضمن عرض سلام تکلیف سهمیه آموزشگاه رانندگی چی شد والله به خدا به ماداره ظلم میشه خواهش میکنم یه فکری هم به مابکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سهمیه سوخت خودرو هایی که خلاف مقررات سفر رفتند + گروهی که جریمه شدند و ماشینشون توقیف شد به علت عدم توجه به سلامت دیگران ، قطع شود تا خود را تافته جدا بافته ندانند .
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۹:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ببینید چه بر سرتون آوردن که برای گرفتن بنزینی که مال خودتونه باید بهشون التماس کنید. مگه نفت و فرآورده های نفتی سرمایه ملی نیست؟ مصدق کجایی؟ بیا و ببین
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۹:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
هدف از سهمیه بندی بنزین،مدیریت مصرف است و اینکه سهمیه بنزین حذف شود عدم عدالت برای کسانی است که مدیریت سفر میکنند.این سهمیه حق افراد است و نباید حذف یا سوخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
این کارتان کمال نامردیه شما با این کارتان مردم را مجبور به استفاده غیر ضرور وسیله شخصی میکنید یا بازار خرید وفروش بنزین راه میندازید یا عده ای به ذخیره بنزین در منازل مجبور میکنید وباعث خطرات جانبی آن میشوید
بجای تشویق کم مصرف ها اونا رو جریمه میکنید
اگه برای پول اونه پیش دریافت بگیرید
مدیران نامدیر برید کنار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
دولت خوب فکری کرده دیگه کسی نتونه بنزین خودشو بفروشه چون کارت سوخت تانکرش بیشتر از ۳۶۰لیتر جا نداره بقیه اشو دولت میفروشه اونا هم خرج دارند بالاخره بنده های خدا در آمدی ندارند حداقل با فروش این بنزین ها میتونن ی نون و پنیری برا خانواده اشون ببرند دوستان بخیل نباشیم کنک کنیم به شرکت نفت و دولت در آمد ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من که 4ماهه برای کارت سوخت اقدام کردم ولی هنوز نیومده تکلیفم چیه آخه چرا باید بنزینی که حق منه و خودتان سهمیه دادین باید بسوزه چرا دروغ میگین که که کارت بیش از 360لیتر امکان ذخیره نداره پس چرا کارت جایگاه ظرفیت داره ولی مال ما نه این قانون کشکی رو چه کسانی تصویب کردن آیا سهمیه خودشان هم میسوزه ....
Iran (Islamic Republic of)
متین نظری
۱۳:۵۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام کسی که تازه ماشین بنام زده وکارت نداشته وهنوز کارت سوخت دریافت نکرده ۵ ماه چکار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
آخه هر شش ماه باطل میشه چون درآمد دولت کم میشه چرا کارت سوخت جانداره مگر تانکر که تو کارت سوخت جانشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
نفت هربشکه 17دلار ظلم بنزین 3000تومان خودکفاییم مثلا جلوی قاچاق باهامون کارت سوخت لیتری هزار هم میشه گرفت
Germany
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
هر کشور تعهد دارد که رفاه مردم آن کشور را فراهم کند .
Iran (Islamic Republic of)
گچت
۰۷:۰۱ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دولت هرکشور تعهد داره....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خب ادم یکم عقل داشته باشه هم وطن خودش رو مجبور نمیکنه بره ماشین سوار شه دور دور کنه که بنزینش نسوزه.
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی لطفعلی زاده
۱۰:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام ووقت بخیرباتبریک سال نو ‌واعیاد شعبانیه ودعابرای ظهور آقا امام زمان(عج)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بخاطر یک وانت بااون همه مصرف بنزین سزاواره ۶۰ لیتر بنزین یک کاری کنین خداروهم خوش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۰۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
شیطان میگه برو بنزین بزن بیار توی بشکه ذخیره کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بخاطر یک وانت بااون همه مصرف بنزین سزاواره ۶۰ لیتر بنزین یک کاری کنین خداروهم خوش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
این آقایون در دولت دیگه آخره آخره تدبیرند
واقعاً هیچکس مثل اینا به جامعه امید نمیده خدایا میشه زودتر 1400بشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خب اگه بیشتر از 360لیتر جا نداره پس کارت سوخت هارو سریعتر بدست مون برسونند ن این که سه ماه زمان ببره و حق امسالی مثل من ضایع نشه از اون اول تا حالابنزین آزاد زدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام
وانت پیکان دوگانه ۶۰ لیتر میدن سر هرماه هم میسوزه این انصافه با این مصرف بنزینش فقط استارت بزنی تو یک ماه ۱۰۰لیتر مصرف میکنه ۶۰۰تومن گرفتن برا برا برچسب شهرداری چه امیازی داره ینی از تاکسی کمتر میسوزه اینم ماشینه عمومیه چون برچسب داره یکی پیگیری کنه اگه کسی باشه همه مارو گذاشن سر کار باو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام
وانت پیکان دوگانه ۶۰ لیتر میدن سر هرماه هم میسوزه این انصافه با این مصرف بنزینش فقط استارت بزنی تو یک ماه ۱۰۰لیتر مصرف میکنه ۶۰۰تومن گرفتن برا برا برچسب شهرداری چه امیازی داره ینی از تاکسی کمتر میسوزه اینم ماشینه عمومیه چون برچسب داره یکی پیگیری کنه اگه کسی باشه همه مارو گذاشن سر کار باو
Iran (Islamic Republic of)
Yasss
۰۹:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
عجباااا اخه چه ربطی داره ما که از اول کارت سوخت نداشتیم درخواست دادیم هنوز دستمون نرسیده راه جدید دزدی اینم به کسی چه ربطی داره چن ماه استفاده نشده
Iran (Islamic Republic of)
ام
۰۹:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
واقعا برای سواریهای پر سوز ( خانواده پژو ) که هر ۱۰۰ کیلومتر بیش از ۱۲ لیتر اون هم بدون کولر یعنی برای مناطق گرم مثل خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان که در اسفند ماه هم کولر میگیرند این سهمیه ۶۰ لیتر من درآوردی به کجامون میرسه ؟
جای بسی تامل و تفکر دارد
Iran (Islamic Republic of)
یک انسان
۰۹:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام. , بذارید مردم مثل اوایل انقلاب و توی شرایط سخت جنگ ۸ ساله خوش بین باشند , انقدر به مردم دروغ نگید , مردم خیییییییییلی نجیب تر و با وفا تر از این حرفها هستند , لطف کنید یه کم به خودتون بیایید و آنقدر ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بذارید مردم مثل اوایل انقلاب و توی شرایط سخت جنگ ۸ ساله خوش بین باشند , انقدر به مردم دروغ نگید , مردم خیییییییییلی نجیب تر و با وفا تر از این حرفها هستند , لطف کنید یه کم به خودتون بیایید و آنقدر ظلم نکنید
Germany
مهران
۰۶:۰۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
خواهشان پیگیری بکنید تا سهمیه 60 لیترو بیشتر بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
کرونا آی کرونا امان از دست تو بدوقتی پیدات شد سرمان کلاه رفت نه ازیک جا ازصدجا سرمان کلاه رفت یکیش بنزین یکیش بازار کساد شب عید بیچاره کردی ما را کرونا آآآآی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بنزین کارت سوخت ماشینم توی اداره پست سوخته وبعد از پیگیری مجدد حدود سه ماه ونیم که کارت من صادر نشده مگه کوه اورست رو دارین جابه جا میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
با عرض سلام چه قانونی گذاشتین هیچ جای دنیا کارت سوخت نیاز ندارن چراکشور ایران کارت سوخت باشه هزینه بنزین ۱۰۰۰تومان بوده چرا یک دفعه ۳۰۰۰هزارتومان باشه این انصاف نیست این کار کردین به هموطنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
بابا خداوکیلی بنزین رو بکنید ۲۰۰۰ تومان، خلاص، آخه چه کاریه، بدبخت شدیم رفت پی کارش
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۱:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من به خاطربیماری که دارم مجبورم هرماه برم شیراز برای مداوابا این سهمیه ۶۰لیترچکارکنم حداقل۳۰تایی دیگه اضافش کنید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
برای چی بسوزونین آخه کارت سوخت نباید حدومرز داشته باشه اینطوری که مردم بیشتر مراجعه میکنن به پمپ ها طرف اگه لازم هم نداشته باشد میارد یکجا جمع میکند که خودش باعث به خطر افتادن جون خودش وخانواده و بقیه میشود الان هواسرد است بعدکه هواگرم بشه یا خدانکرده یک اتفاق کوچک بیافتد اونجا هم جواب میدهید یا میگویید چرا بنزین انبار کردی میخواستی انبار نکنی
Iran (Islamic Republic of)
چوپانی
۰۰:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
باسلام لطفا پیگیری کنید علت صفر شدن سهمیه سوخت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
لااقل بنزین وانت ها رو هم دوماه یا سه ماه ذخیره کنند چون قشر کشاورز در زمستان زیاد استفاده ندارند لااقل در تابستان بتوانند استفاده کنند حتما بگوش مسولیت برسد خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ما که ۳ماه طول کشید تا کارت سوخت مون صادر شد بعد هم خونمون توی این سه ماه عوض شد هر چی رفتیم بهشون گفتیم آدرس و تغییر بدن گفتن نمیشه دو هفته هم تو دست اداره پست چرخید بعد هم شد قضیه کرونا ما هم با بچه کوچیک ترسیدیم بریم بیرون.خونوادمون هم شهرستانن نتونستیم بریم سمت اونا. الان اگه اون سهمیه که جمع شده بسوزه خیلی زور داره درد رو درده ..لطفا سهمیه ها رو یکساله ذخیره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
ازیک طرف میگویید صرف جوی وازطرف دیگر حق ذخیره نداریم این بنزین حق من است ومجانی هم نمیدهید هروقت باکم را بنزین بزن پولش میدم پس سوختن برای چه تمام مصبب فساد همین افرادی هستند که این تصمیمات غلط را میگیرند وقتی من بدانم بنزینم سوخت میشود این بدین معنی است که من اجبارا باید مصرفم را افزایش دهم بگذارید مردم زندگیشان را بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
یه بار مینویسه سهمیه ۳۶۰لیتر ۶ماه میسوزه یبار میگه فقط سقفش ۳۶۰لیتره اضافش سوخت میشه.خودتون میفهمید چی میگید
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۳:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
وانت مدل73 فقط ماه اول شارج شده بعدشارج نشد ومیزد کد25 این ینی چی مفهومش؟ وانتهای دیگه هم هس مدل پایین که هنوز شارج میشه
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۲۲:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این چه مدل سهمیه بندییه
مسخره کردید مردمو !!!
Iran (Islamic Republic of)
ل ع
۲۲:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این چه کار یه میسوزه!یعنی چی
!! خوب طرف راه می افته به زور تو خیابون
سهمیه شو بدید بهش هر کاری خواست بکنه چ
را همه چیز با اجاره!!!!
برید تو خیابون بسوزانید وگرنه حقتون ظایع میشه این شد منطق!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مخلص خدا
۲۲:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
امید هستیم به خدا که خودش درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
من کارمندم از خونه تا محل کار رفت و برگشت ۷۰ کیلومتر هستش.مجبورم با ماشینم برم.هر هفته یک باک ۶۰ تایی مصرف میشه.یعنی ۳ تا باک ازاد
در ماه فقط ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومن پول بنزین میدم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۰۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
طرف وانت داره کار نکرده ۱۰۰ لیتر مونده قبلا که حذ ف میشد الان چطور میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتصی
۲۱:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا جای حق نشته اینها بنزین گرون کردن خدا با گرونا ازشون گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
6 ماه برای ذخیره بنزین زیاد است!کسی که به بنزین نیاز داشته باشد زودتر مصرف می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۰:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من شاید دلم نمیخواد الان سوار ماشین بشم. دبم میخواد ذخیره بشه و بدون دغدغه باشه و نسوزه. اصلا شاید کلا اصلا این مقدار سوخت رو هم مصرف نکنم
Iran (Islamic Republic of)
م.شفیعی
۰۸:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یکی ذخیره میکنه واسه مسافرت و کارای ضروریش تو مفتش هستی که تعیین تکلیف میکنی هر کسی با توجه به نیاز و برنامه ریزی مالیش بنزین استفاده میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۱:۲۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
احتمالا دولت میخواد مردم رو ترغیب کنه که بیشتر بنزین مصرف کنن چون درامدش از فروش بنزین کم شده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
اینهم نوعی دیگر از دزدی دولت از ملت است دولتی که دروغ میگوید ،فریب میدهد وبه هیچ کسی نه جواب میدهد وبه هیچ چیزی معتقد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ازبنزینم میخوریددمتون گرم بخورین نوش جون درس خوندین زحمت کشیدین تاواسه مملکتتون کسی بشین حالاکه شدین میشه بی نتیجه نه خداروخوش نمیادپس بخورین واسه اونبرابیاتونم بفرستین کیف کنیین مردم چی کاره چی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام. برای رعایت عدالت بنزین را آزاد کنید. قیمت جهانی آن فقط ۱۷ سنت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
امریکابنزین الان ازایران ارزونتره.به این میگن قانون وعدالت نرخ بنزینشون هم طبق شرایط جامعه پایین میاد.مسولین ماهم بایدیادبگیرند.هیچ امیدبه اینده ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۰:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کدوم ۳۶۰ لیتر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دنیا درگیر کرونا و ما درگیر سهمیه سوخت. هه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
فراموش نکنیم اینجا ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بجای تشویق کردن این نوعی تنبیه افراد صرف جو است ، که برای امورات روز مره کمتر از خودرو استفاده می کنند و از دوچرخه یا پیاده روی می کنند .
Germany
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
تاکسیها همشون میفروشن بهشون ندیید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کجان آقایونی که می‌فرمودن قیمت بنزین در کشورهای همسایه خدا تومان هست الان چرا نمیگن در دبی به پول ایران لیتری 1700 تومان با دولار 16000 هست تازه اونها لامبورگینی بوگاتی سوارند ما پراید الهام گرفته از دمپایی حمام
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
درذخیره سوخت خودروهای شخصی،،،بخاطرقرنطینه شدن اجباری مردم،،تجدیدنظرشود.
خارج ازبحث سوداگران سوخت!
فقط مصرف کنندگان شخصی...
و.....
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا محمدزاده
۱۹:۵۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
باسلام چرا برای موتور سیکلت بالای ده سال کار کارکرد کارت سوخت صادر نمیشود برای یک نفر جوان که قادر بخرید سواری ویا موتور سیکلت نو نمی باشد وباید برود کارگری باید بنزین آزاد بخرد وپول بیمه هم پرداخت کند خواهشمندم دستور فرمایند کارت سوخت صادر کنند تا حق یکعدهای پایمال نشود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شاید کسی بخواد ذخیره کنه برا مسافرتش ، الکی مصرف کنه و هوای شهر را آلوده کنه
قیمت نفت جهانی اومده پایین چرا قیمت بنزین در ایران پایین نمیاد طبق قیمت نفت جهانی قیمت بنزین الان باید زیر 1000 تومن باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خواهشا پیگیری کنید؛دولت هرماه ۲۰ لیتر از کارت سوخت یه عده ای گلچین شده میدزده.تو روخدا پیگیری کنید به جواب میرسین.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۶:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این چه قانونی؟ شاید کسی،بخواد جمع کنه،وقتی شرایطش جور شد بره مسافرت یجا بسوزونه،یا بخواد بده به پدرش یا برادرش که کم میاره اصلأ خودشونم نمیدونن،دارن با مردم بیچاره چکار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سیدنقی
۱۶:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
با سلام اینجانب راننده ازانس هستم یک ماهه به علت کروناکارنکردم وهیچگونه درامدی ندارم خواهشمندم مساعدت فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دولت اگه میخواد سهمیه بنزین ذخیره شده تو کارت سوخت ها رو بسوزنه، به ازای هر لیترش ۳۰۰۰ تومن واریز کنه به حساب صاحب خودرو. عقل و منطق هم همینو میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عه زرنگی؟ماسهمیه رومیسوزونیم پولی هم بهتون نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
میسوزونیم. لیتری 3000 تومان هم میگیریم. بیشتر از 300 هی داشته باشه هم به جرم سلطان بزنین.....
آره گلم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
به دولت چه ربطی داره که بخواد سهمیه اضافی بنزین رو از کارت سوخت بسوزونه. هر کسی که خودرو داره، باید سهمیه هر ماهش رو کامل(۶۰ لیتر) بگیره. حقشم هست. حالا میخواد درآینده استفاده کنه، یا بفروشه. خودش میدونه. مثل اینه که یارانه رو به حساب شخص واریز کنند و بگن اگه از این مبلغ بالاتر بره، واریر نمیکنیم. یا قبلی ها رو از حسابتون بر میداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
کسی که شش ماه از بنزین هیچ استفاده ای نکرده وهمشو جمع کرده اون بنزین نیاز نداره باید کارتش بسوزه . حتمن اون کارت تقلبیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
درست میشه شما خودشو نارحت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
تا این بادمجان دور قاب چینها هستند همه نوع بلایی را دولت سرمان میآورد
Iran (Islamic Republic of)
شان
۲۳:۵۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
یکی دوستداره بنزینشو مدیریت کنه جمع بشه شما چرا خودسوزی میکنی؟؟؟؟؟؟سعی کن بدون ماشین تردد کنی تا بنزینت جمع شه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
این سهمیه هم که میدن خودوشون هم ازش برمیدارن این ماه ازمن ٢٠ لیتر دوذدین
Iran (Islamic Republic of)
اران
۱۵:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خدایی ۶۰ لیتر میماند که ذخیره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
صد رحمت به احمدی نژاد لااقل اون محدودیت نذاشته این روحانی چه سرطانی افتاده سر این مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام
یک ترتیبی داده بشه وانت ها هم بتونن ذخیره کنند آخه کار ما کشاورزی هست تابستان و پاییز اوج کارامونه واقعا کم میاریم چی میشه زمستان خلوت یک مقدار برای فصل کار ذخیره کنیم
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم اضافه اش رو میتونی دور دور کنی. اینم راه حل
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دوماه ونیم زمان طولانی برای ارسال کارت سوخت مسئولین به مردم کمک کنند با بنزین لیتر ۳۰۰۰ و کرایه های سرسام آور.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
لطف تحویل کارت سوخت ها را سریعتر انجام دهید
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
گزارش خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آیا روحانی با گران کردن بنزین واقعا دنبال جلوگیری از قاچاق بود؟! با سه تومن کردن بنزین چه دستاوردی بدست اومد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
میخواست جای تورم رو با گرونی بنزین جبران کنه نتونست که هیچ بلکه تورم از ۸۰۰درصدو رسوند به ۱۲۰۰ تا اخر سال هم ۱۵۰۰درصد تورم رو تحویل بگیر علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
زبی
۱۴:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
برای چه میسوزونن در اون سقف بمونه مارو کردن تو غداره از اینور اونورمون میبرن میخورن ولمون کنیید تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
قرار بود 60 لیتر سهمیه مسافرت بدن اونو که ندادن حالا میخوان سهمیه خودمون رو هم میخوان باطل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام کارت سوختم اصلا تو این ۶ماه استفاده نکردم ۲۰فروردین رفتم سوخت بزنم دستگاه ارور میداد مینوشت جزءلیست سیاه.ماشین صفر خریدم نه فروختمه نه باسم کسه دیگه ای.حالا میگن درخواست المثنی بده حداقل تا برسه دستم دو ما ۶۰لیترم میسوزه البته سوختن ک نه خورده میشه واین حق الناس خوردن نداره یا حق ‌
United States of America
علیرضا
۱۳:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا این حق ناحق کردنه سهمیه خودمه دوست دارم هر وقت خ استم استفاده کنم چه ربطی داره اونم الان که بااین وضع کرونا کسی مسافرت نرفته واستفاده نکرده حذف سهمیه حق ناحق کردن مردم هست انصاف داشته باشید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
مگه روحانی ، احمدی نژاد رو به خاطر سهمیه بندی بنزین و یارانه مسخره نمیکرد؟ الان که خودش بدتر داره اجرا میکنه!
کاش خودشونم بین مردم بودن مسئولا ، درد سهمیه بندی بنزین و کرایه خونه و قیمت های بالا و حقوق وزارت کاری بهشون میدادن تا طعم تصمیماشون رو بچشن
Italy
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خدایی طرح خوبیه دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عقده داری
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۲:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
علت سوختن سهمیه به چه دلیلی می باشد به هر دلیلی نباید سهمیه کارت سوخت بسوزد باید شصت لیتر هر ماه در کارت سوخت شارژ شود بدون اینکه بنزین ذخیره شده بسوزد
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۲:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
انسانیت
۱۲:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
آقای عزیز که پشت میز نشستی
بابای من وانت داره مدل 60

کارت سوخت نمیدن بهش

به نظر شما چطور با بنزین 3000 تومنی خرج زندگیش رو در بیاره


مگه ما حق نداریم

بابای من آگه از لحاظ وضع مالی خوب بود میرفت یه وانت مدل بالا میخرید کارت سوخت هم داشت

کسی که پول داره 90 میلیون میده وانت میخره حتما میتونه بنزین 3000 تومنی هم بزنه
اما کسی که وانت اش 20 میلیون هم نمی ارزه نمیتونه بنزین 3000 تومنی بزنه

عدالت کجاییئیییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
یعنی این (شهرام رضایی) خودش نمی فهمه یا مردم را ... حساب کرده که میگه کارت های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر جا ندارد.
مثلا کارت سوخت یک گالن است که نمیشه ظرفیتش بیشتر کرد.
بنده خدا این یک برنامه است که باید اصلاح بشه اگه تو نمی فهمی و بلد نیستی برو کنار تا یک کاربلد بیاد. گرچه خودت خوب بلدی ولی فکر میکنی با این دروغ ها میشه حق ملت را بالا کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سوخت شدن چیه.اصلا تواین شرایط که هم بنزین زیاد بود هم تولید چرا دولت له تاکسیها یهمیه بیستر نمی دهد تا جبران بک مسافر کمتر بر دوس سه مافر دیگر باشد.پس حمایت یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
تازمانیکه پمپ بنزینها باز باشه همینطوری این ویروس هیچوقت از بین نمیره چون مردم هرروز درحال رفت وآمدن الانم که میبینید توی تهران وشهرستانها اجازه تردد همه مردم رو با وسیلهای نقلیه خودشون دادن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شما دوست عزیز دنبال کاهش کرونا نیستید ، دنبال این هستید که پمپ بنزین ها ببندند و اونوقت پروژه بعدیتون را شروع کنید که سوخت نیست و نارضایتی زیاد شده و بریزید توی خیابون ها .
نظر شما مثل اینه که بگیم :
انتشار کرونا ، از پمپ بنزین میتونه باشه ، پس پمپ ها رو ببندید.
از میوه میتونه باشه ، پس میوه فروشی ها بسته بشه .
از فروشگاه های مواد غذایی میتونه باشه ، پس فروشگاه هارو ببندیم .
اصلا از بیمارستان ها که حتماً هست ، اونها رو هم ببندیم .

نه خیر غزیزم ، تنها راه کنترل بیماری رعایت کردنه ، نه بستن .
اگر کار ضروری نداریم نیاییم بیرون .
اگر بیرون میاییم ، حتما نکات ایمنی رو رعایت کنیم و حدالقدر از لوازم بهداشتی مثل ماسک و دستکش استفاده کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
چکار کنن مردم تو خونه بشینن کار شون رو از دست میدن خیلی ها هم پولی ندارن که تو خونه بشینن مجبورن برای یه لقمه نون برن بیرون
شما نفست از جای گرم در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شما چرا حسادت می کنی .....
هنوز درک نکردی در داخل خودرو شخصی خطر ابتلا کمتر از وسایل حمل ونقل عمومی ست
کم حرص خور بیشتر زندگی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ما وانت دوگانه سوز داریم 60 تا میدن یه بار خواستیم امتحان کنیم ببینیم میشه واسه عید ذخیره کرد یا نه 30 تا نگه داشتیم ماه بعد سوخت معلوم نشد کجا رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
عزیز وانت ها ذخیره ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
نسوخت.از کارت تو رفت تو یکارت بنده خدایی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
اخه 60 تا بنزین دیگه چی هست تا بسوزونند
من تو ماشین میزنم میارم خونه خالی میکنم تا سهمیم نسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شاید یکی نگه داشته بره مسافرت....خب این چه قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
چقدر با روان مردم بازی می کنید دولت امید و تدبیر. حرفای دیگه ای هم زده بودید قرار بود تمام درآمد حاصل از این طرح به خود مردم برسه. الان که مردم تو این تغریبا دو ماه مصرف بنزینشون کم شد دروغتون معلوم شد. .برای همه متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
دروغی که عیانه چه حاجت به بیان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ببخشید که استفاده نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
همه حرفاشون دروغه. از صدتا حرفشون صدتاش دروغه. سی نا بیشتر بمونه تو کارت هَمَرو برمیدارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
خانوم سخنگو می خوای با سازمان محیط زیستم صحبت کنین اکسیژنم سهمیه بندی کنن
متاسفم برای شرط و شروطی که گذاشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
اکسیژن اینا شاید نصفش منواکسید بشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۹:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
من برج 11ثبت نام کردم هنوز نیامده آیا می‌سوزد سهمیه های 6ماهه ام
۱۲
آخرین اخبار