مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درخصوص سیاست‌های ارزی وزارت بهداشت در حوزه دارو توضیح داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین مهرعلیان، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پیامی در مورد سیاست‌های ارزی وزارت بهداشت در حوزه دارو توضیح داد.

متن پیام مهرعلیان به شرح زیر است:

"سال نو و بهار جدید در عرصه خدمت‌رسانی را به همه فعالان حوزه دارو تبریک عرض می‌کنم و به همه شما با حضور مسئولانه و مدبرانه‌ای که در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ داشتید خدا قوت میگویم. یکبار دیگر همانند سایر حرف پزشکی در صف مقدم مبارزه با این بیماری ظاهر شدید و حماسه آفریدید.

امروز همه ما مفتخریم که در طی دو ماه گذشته در تامین کالا و نیاز‌های بهداشتی جامعه سربلند بیرون آمدیم و اجازه ندادیم جامعه پزشکی و بیماران ما از نبود دارو و خدمات آن رنجور شوند. فرصت را مغتنم می‌شمارم و از همه همکاران عزیزم که در صف مقدم داروخانه‌ها حضور یافتند و باوجود تمام کاستی‌ها و بی‌مهری‌های اخیر نشان دادند که تمام‌قد به رسالت حرفه‌ای خود پایبند هستند، صمیمانه سپاسگزارم.

در راستای اقتصاد مقاومتی و تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی در سال گذشته موفق به کاهش ۳۵ درصدی واردات دارو و ۱۵ درصدی مواد اولیه دارویی شدیم؛ صدالبته این مهم محقق نمی‌گردید جز با مشارکت همه بخش‌های زنجیره تامین دارو در همراهی باسیاست‌های کلان وزارت بهداشت. علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که تحریم ظالمانه غرب در حوزه سلامت ایجاد کرده بود، اما در سالی که گذشت شاهد کمترین تعداد کمبود دارویی و تنش اجتماعی در حوزه سلامت بودیم.

به اطلاع شما دوستان عزیز می‌رسانم که وزارت بهداشت در حال بازنگری سیاست ارزی خود در سال جاری هست که به‌زودی همه ذی‌نفعان را مطلع می‌نماید. بدیهی است سیاست‌های جدید به‌دوراز همه بداخلاقی‌های رسانه‌ای اخیر تدوین می‌شود و مشابه سال گذشته با تمرکز بر دانش بومی و با رویکرد جهش تولید ارائه خواهد شد. متأسفانه اخیراً شاهد بودیم که بحث‌های کارشناسی از میز‌های مذاکره به فضای رسانه جابجا شده که این امر سبب آزردگی خاطر اصحاب و دلسوزان صنعت گردیده است.

بنده به نمایندگی از اداره کل دارو ضمن عرض تأسف عمیق خود بابت این‌گونه رفتار‌های غیرحرفه‌ای به شما صنعت‌کاران شریف قول می‌دهیم که مطابق سیاست‌های کلان وزارت بهداشت و فارغ از همه جنجال‌های رسانه‌ای با عزمی راسخ مسیر را طی خواهیم کرد.

سازمان غذا و دارو در گام اول خود را متعهد به تامین نیاز‌های دارویی مردم عزیز کشور می‌داند و در گام دوم تلاش خواهد کرد این تعهد را از مسیر تولید داخل ایفا نماید. پرواضح هست که این دو هدف مقدس راهنمای تمام تصمیمات همکاران بنده خواهد بود؛ لذا از همه دلسوزان صنعت دارویی کشور دعوت می‌کنم همانند گذشته سازمان را در اهداف فوق همراهی نمایند و کلام و قلم خود را در مسیری صرف نمایند که هم‌افزایی و نشاط نظام دارویی کشور را رقم بزند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار