مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی ناپایدار تا اواخر وقت امروز در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم جوی ناپایدار تا اواخر وقت امروز (دوشنبه ۲۵ فروردین) در غالب مناطق بویژه نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل می‌باشد.

او افزود: بر این اساس آسمان غالب مناطق استان اردبیل نیمه ابری تا ابری، در نواحی مرکزی و جنوبی گاهی مه آلود همراه با بارش خفیف برف و توام با هوای سرد پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: مطابق هشدار سطح نارنجی شماره ۸ هواشناسی استان اردبیل، طی امشب و صبح فردا (سه شنبه ۲۶ فروردین) ضمن کاهش میزان ابرناکی و با تداوم رخداد یخبندان و دما‌های زیر صفر در نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی بویژه در مناطق کوهپایه‌ای افزایش می‌یابد.

محمدی بیان کرد: از فردا تا روز‌های پایانی هفته جاری جوی نسبتاً پایداری توام با افزایش نسبی دما در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

او افزود: از روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) و پنجشنبه (۲۸ فرودین) گاهی وزش باد تند جنوبی انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در روز جمعه (۲۹ فروردین) با نفوذ زبانه پرفشار و جریانات مرطوب خزری و با توجه به گذر امواج کم دامنه و ناپایدار تراز میانی جو و نیز شرایط فصلی و محلی در برخی مناطق احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.