مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طالقان گفت: بیست و چهار مورد ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی بیش از سه هکتاراز زمین‌های کشاورزی این شهرستان تخریب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،حسینی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طالقان  گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، بیست و چهار فقره از ساخت و سازهای غیر مجاز در تعدادی ازروستاهای این شهرستان تخریب شد.

حسینی با بیان اینکه اداره جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز را دارد، افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای منگلان، وشته و سفچ خانی در بخش بالا طالقان و روستاهای کش ، میراش ، فشندک ، زیدشت و کلانک در بخش مرکزی این شهرستان می باشد که به صورت چهار دیواری در اراضی کشاورزی و بنای در حال احداث بود که با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی و بخشداری تخریب شد.

رضا زاده جانشین رئیس دادگستری طالقان هم با تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و دخل و تصرف در اراضی کشاورزی که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می شود.

رضازاده با بیان اینکه قوه قضائیه مخالف هدر رفت انرژی و مصالح ساختمانی است افزود: سودجویان و متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز  اگر ده ها بارنیز اقدام به ساخت نمایند مطمعا باز تخریب خواهیم کرد.

او  از همه مالکان و کشاورزان خواست که قبل از هرگونه اقدامی در زمینه دیوار کشی و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی حتما مجوزهای لازم رو اخذ نمایند تا با تخریب مواجه نشوند.

انتهای پیام /خ.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاجیان
۲۰:۵۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام اگر وقت دارید وبرایتان مهم هست منابع طبیعی وزمین کشاورزی یک سری به روستای ارموت تکیه بزنید درحریم رودخانه ویلا ساختن وتا داخل رودخانه فنس کشیدن (محل تکیه دره)معروف هست برید ببینید روی کوه ویلا سازی شده با اب شرب ابیاری می شود کجایید برادران جهاد کشاورزی از اول رودخانه ورودی ده شروع کنید برید بالا ببینید طرف رودخانه راهم صاحب شده