معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان کرمان از تداوم واستمرار شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در طی بازگشایی مدارس خبر داد.

استمرار شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) حتی با بازگشایی مدارسعباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: بستر‌های اجرای برنامه آموزشی شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی برای دانش آموزان به دلیل شیوع بیماری کرونا فعال شده است و ابزار‌های مناسب و ویژه با امنیت بالا و ساختار بسیار ساده در اختیار معلمان، دانش آموزان و اولیاء قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه ورود مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش امکان پذیر شده است، افزود: مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را روی گوشی یا سیستم رایانه خود نصب کنند.

ضیاء بیان داشت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از معلمان وحدود ۳۰ درصد از دانش آموزان سراسر استان در این سامانه ثبت نام کرده اند که همچنان رو به افزایش است.

او با بیان اینکه شبکه آموزشی شاد می‌تواند یک رویکرد منسجم و یکپارچه را در فرآیند آموزش به دانش آموزان ایجاد کند، تصریح کرد: این شبکه فعالیت آموزشی دانش آموزان با هدایت معلمان حتی پس از بازگشایی مدارس به عنوان مکمل آموزشی، تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه این بستر آموزشی اکنون برای دوره ابتدایی فعالیت خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی استان ۳۲۵ هزار نفر هستند که با احتساب دوره پیش دبستانی، ۵۰ هزار نفر دیگر به دوره‌های ابتدایی اول تا ششم افزوده می‌شود.

او گفت: شبکه اجتماعی شاد برای مقاطع بالاتر، چندپایه ای‌ها وقابلیت نصب برای گوشی‌های آیفن، Ios، را ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان کرمان خبرداد: برای خانواده‌هایی که توانایی فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب برای ورود به این بستر آموزشی را ندارند، آموزش وپرورش درس نامه یا همان کلاس معکوس را تهیه وآماده کرده است که تا انتهای هفته برای توزیع بین دانش آموزان مناطق حاشیه نشین ها، روستایی، عشایری به همت راهنمایان آموزشی، انجام می‌شود.

اوبا اشاره به اینکه روز قبل، معلمی دلسوز وایثارگر خواستار بازگشایی کلاس‌های خود ضمن رعایت تمام اصول بهداشتی بود، ولی بدلیل نداشتن مجوز و ممکن نبودن عملی شدن این خواسته تا بازگشایی رسمی مدارس، نقش والدین را یکی از نقش‌های تاثیرگذار در فرآیند یاددهی، یادگیری و برنامه‌ریزی صحیح آموزشی دانست و افزود: در کنار مدرسه و معلمان، دانش آموزان و اولیاء به عنوان یاریگران دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند تسهیل کننده وضعیت تحصیل فرزندان خود باشند و در شرایط کنونی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان و معلمان در فضای کلاس و مدرسه وجود ندارد، بستر ساز تحقق فرآیند آموزش مجازی در خانه باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار