رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان گفت: سرمازدگی روز‌های گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغات و مزارع استان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، فتحی رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان گفت: سرمازدگی روز‌های گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد تومان خسارت به باغات و مزارع استان وارد کرد.

 فتحی افزود: بارندگی‌های چند روزه استان در فصل مناسبی از مرحله داشت محصولات کشاورزی رخ داده که باعث افزایش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود، اما سرمازدگی محصولات ناشی از برودت هوا و تگرگ، خساراتی را به بخش کشاورزی استان در ۱۴ شهرستان وارد کرده است.

او با بیان این‌که ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان متحمل خسارتی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد شده است، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی سرمازده شامل محصولات باغی و سه هزار و ۵۰۰ هکتار نیز مربوط به محصولات زراعی است.

فتحی گفت: هر سال در این فصل، شاهد سرمای دیررس بهاره در استان هستیم، اما امسال به جهت مدت زمان کوتاه دوره سرما، میزان پایین تگرگ و آگاهی بیشتر باغداران، نسبت به سال گذشته، خسارت پایین بوده است.

او افزود: از پنجشنبه این هفته، سامانه جدیدی به استان وارد می‌شود که احتمال افزایش خسارت وجود دارد.

او با تاکید بر این‌که تمامی واحد‌های کشاورزی و دامی باید تمهیدات لازم را انجام دهند، افزود: استفاده از کود سرک مزارع دیم، تنظیم دمای واحد‌های دام و طیور، سوزاندن بقای گیاهی و حتی لاستیک در مزارع، استفاده از آب چاه برای غرقابی کردن مزرعه و مه پاشی باعث کاهش خسارات پیش رو خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ پرداخت خسارت
آخرین اخبار