قیمت نفت پس از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بیش از ۲ درصد افزایش یافت.

افزایش بیش از ۲ درصدی بهای نفت پس از توافق اوپک پلاسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد قیمت نفت پس از توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت شاهد افزایش بیش از ۲ درصدی است.

خبرگزاری رویترز شب گذشته (یکشنبه شب) گزارش داد ۲۳ کشور تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به گروه اوپک پلاس پس از روز‌ها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش تولید روزانه سرانجام بر سر کاهش تولید نفت به میزان ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز به مدت ۲ ماه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند.

به گزارش رویترز مکزیک هم به این توافق پیوسته است.

پس از کاهش شدید بهای نفت در بازار انرژی که به کمترین میزان در ۱۸ سال گذشته رسید، تولید کنندگان بزرگ نفت تلاش کردند با رایزنی و مذاکره از سقوط بیشتر بهای طلای سیاه جلوگیری کنند.

با کاهش بهای نفت خام، تولید نفت شیل که آمریکا و کانادا بزرگترین تولید کنندگان آن هستند صرفه اقتصادی ندارد. به همین جهت ترامپ در دیدار با غول‌های نفتی آمریکا قول داد جلوی روند کاهش بهای طلای سیاه را بگیرد.

اوپک‌پلاس نهایتا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که برای جبران سقوط قیمت نفت آن‌هم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، قصد دارد بیش از یک پنجم تولیدات جهانی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار