نخست‌وزیر اسپانیا هشدار داد این کشور فاصله زیادی با پیروزی در مقابل ویروس کووید-۱۹ در پیش دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو ایندیا تایمز، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا هشدار داد این کشور مسیر طولانی را برای مبارزه علیه ویروس کرونا پیش رو دارد.

نخست‌وزیر اسپانیا یکشنبه شب پس از صعودی شدن دوباره میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشورش اعلام کرد: ما هنوز فاصله زیادی با پیروزی داریم. زمانیکه زندگی در این کشور به حالت عادی برگردد.

سانچز افزود: ما همگی مایل به بازگشت به خیابان‌ها هستیم. اما آرزویمان پیروزی بزرگتر در این مبارزه است.

نخست‌وزیر اسپانیا همچنین هشدار داد این کشور هنوز وارد فاز دوم مقابله با ویروس کرونا نشده است. سانچز افزود بهداشت اولویت اول دولت خواهد بود.

اسپانیا با ۱۶۶ هزار و ۱۹ نفر مبتلا در مکان دوم کشور‌های جهان از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۹ مورد مرگ و میر جدید ناشی از این بیماری در اسپانیا گزارش شد. در نتیجه شمار تلفات بیماری کرونا در این کشور به ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر رسید. روز شنبه ۵۱۰ نفر در اسپانیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که پایین‌ترین میزان از ۲۳ ماه مارس بوده است.

بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز تا پایان روز شنبه بیست و سوم فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

برخی کشور‌های اروپایی پس از سپری کردن دوره اوج بیماری کووید ۱۹ در پی کاستن از برخی محدودیت‌های سخت‌گیرانه و آغاز روند برداشتن تدریجی قرنطینه هستند.

هم‌زمان سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد که تعجیل در بازگشت به شرایط عادی می‌تواند موج دوم شیوع ویروس کرونا را به گونه‌ای بسیار مرگ‌بارتر به همراه داشته باشد.

هم اکنون آمریکا با بیش از نیم میلیون مبتلا و بیش از ۲۰ هزار مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار