عابدینی گفت: بسیج مردمی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، وجه تمایز جامعه ایران با کشور‌های اتحادیه اروپا و آمریکا است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی امشب ۲۴ فروردین ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی بحران کرونا آزمون ملت‌ها و دولت‌ها پرداخت.

عابدینی با اشاره به ناتوانی دولت و ساده انگاشتن ویروس کرونا در امریکا به عنوان عامل اصلی شیوع سریع و بالا بودن میزان مرگ و میر بر اثر این ویروس گفت: در آمریکا نارضایتی‌ها افزایش یافته است لذا مخالفت مردم امریکا با ترامپ را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بسیج مردمی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، وجه تمایز جامعه ایران با کشور‌های اتحادیه اروپا و امریکا است افزود: ترامپ موضوع کرونا را به سخره می‌گرفت با وجود اینکه مدام هشدار‌هایی در رابطه با گسترش ویروس داده می‌شد.

کمبود بسیج مردمی برای حمایت از بیماران کرونایی در اروپا و آمریکا

او با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و نهاد‌های داخلی در آمریکا به صراحت اعلام می‌کردند که موضوع به شدت جدی است گفت: با وجود تذکر‌های که ترامپ دریافت می‌کرد همچنان به دست دادن خود با دیگران ادامه می‌داد، یکی از مشکلات کشور‌های اروپایی و آمریکا این است که بسیج مردم برای حمایت از بیماران و کمک به دولت بسیار کم است.

عابدینی با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی وقتی با بحران کرونا مواجه شدند به خوبی عمل نکردند گفت: آلمان با ملاحظه مرز‌های هوایی خود را در بست و پس از آن فرانسه هم اقدام به بستن مرز‌های هوایی خود کرد، اما اکنون می‌بینیم که به دزدی در حوزه تجهیزات پزشکی همچون ماسک و دستکش می‌پردازند.

اوبا اشاره به اینکه بعد از دوران کرونا اتحادیه اروپا را به این شکلی که وجود دارد نخواهیم داشت، بیان کرد: پزشکانی که در فرانسه مستقر هستند از کشور‌های مختلف به این کشور آمده اند لذا تعداد زیادی از پزشکانی که به واسطه کرونا کشته شده اند غیر فرانسوی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه چین اولین کشوری بود که ویروس کرونا در آنجا گسترش پیدا کرد افزود: چین دولت مقتدری دارد و این امکان در آن جا فراهم شد تا قرنطینه کامل انجام شود لذا آن‌ها توانستند بیماری را مهار کنند، هنوز در سایر کشور‌های جنوب شرق آسیا بیماری فراگیر نشده است و ژاپن و کره‌جنوبی توانستند نمره خوبی را در زمینه مقابله با بیماری کسب کند.

عابدینی با اشاره به جهان پس از کرونا گفت: نئولیبرالیسم و اومانیسم نیز بعد از کرونا با چالش مواجه خواهند شد و یا حتی بحث نظامی‌گری دچار اختلال می‌شود و یا اینکه همگرایی در اتحادیه اروپا با اختلال جدی روبه‌رو خواهد شد و یا بسیاری از دولت‌ها کارنامه خوبی را ارائه نخواهند داد.

آمریکا پس از کرونا قدرت اول نخواهد بود

او با اشاره به اینکه آمریکا بعد از کرونا دیگر از لحاظ اقتصادی قدرت اول نخواهد بود افزود: شبکه‌های اجتماعی پس از کرونا نیز قدرت بیشتری خواهند گرفت و شاهد تمدن جدیدی مبتنی بر دیانت خواهیم بود لذا کرونا بر روی همه موضوعات اثر خواهد گذاشت.

عابدینی با اشاره به اینکه قرار بود صندوق بین المللی پول به کشور‌های مختلف پیرامون کرونا کمک کند، گفت: این موضوعات مرتبط به مسائل حقوق بشری می‌شود لذا نقض حقوق بشر آشکاری را از سوی آمریکا در رابطه با موضوع می‌توان مشاهده کرد، در آمریکا میزان و تعداد سیاه پوستانی که ناشی از بیماری کرونا جان باختند بسیار بیشتر از سفیدپوستان است.

رضایتمندی از ترامپ کاهش یافته است

کامران نجف زاده خبرنگار صدا و سیما در نیویورک طی ارتباط تصویری گفت: میزان رضایتمندی از دونالد ترامپ بین شهروندان آمریکایی کاهش یافته است، به نوشته روزنامه دیلی میل در همه پرسی روز جمعه موسسه راسموسن که ۵۰۰ شهروند آمریکایی در آن شرکت کردند، ۵۶ درصد شرکت کنندگان از عملکرد ترامپ ناراضی بودند.

او بیان کرد: در این میان تنها ۳۰ درصد از عملکرد ترامپ رضایت داشتند و ۴۴ درصد نیز به شدت مخالف عملکرد او بودند.

فروشگاه‌های انگلیس در تامین ضروری‌ترین اقلام دچار مشکل هستند

قاسم زاده خبرنگار صدا و سیما در انگلیس در ادامه برنامه طی ارتباط زنده تلویزیونی افزود: فروشگاه‌ها برای تامین ضروری‌ترین اقلام بهداشتی مردم همچون صابون، ماسک و مواد ضدعفونی کننده به شدت دچار مشکل هستند و مردم انگلیس را تا به این حد خوشحال ندیده بودم که در به دست آوردن دستمال تا به این حد خوشحال شوند.

او ادامه داد: اگر دولت انگلیس به سوء مدیریت در تامین اقلام ضروری مردم ادامه دهد مشکلات خانوادگی به شدت افزایش یافته به طوری که زنان نیز اعلام کرده اند که حتی تهدید به مرگ می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار