عریقات درباره عواقب تلاش‌ها برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد

دبیر ساف درباره پیامد‌های تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا با استفاده از موضوع ویروس کرونا برای الحاق بخش‌هایی از اراضی اشغالی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) درباره پیامد‌های تلاش‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا با استفاده از سرگرم بودن جهانیان به ویروس کرونا برای الحاق بخش‌هایی از اراضی اشغالی کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی موسوم به اسرائیل و اثرات ویرانگر چنین اقدامی بر ثبات و امنیت منطقه و روند سازش هشدار داد.

 صائب عریقات در تماس تلفنی با جان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت: مقامات رژیم اشغالگر با نادیده گرفتن همه قطعنامه‌های بین المللی درباره مسئله فلسطین و توقف شهرک سازی، بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای به فعالیت‌های خود برای توسعه شهرک سازی در اراضی فلسطین ادامه می‌دهند.

گفت‌وگوی عریقات با جان اسلبورن پس از بیانیه اتحادیه اروپا درباره اعطای بسته حمایتی به فلسطینی‌ها به ارزش ۷۱ میلیون یورو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در اراضی فلسطین انجام گرفت.

هشدار‌های عریقات در حالی بیان شد که سازمان آزادیبخش فلسطین هم درباره نزدیکی توافق میان واشنگتن و تل آویو درباره نقشه مناطقی از کرانه باختری رود اردن که به اسرائیل ضمیمه خواهد شد، هشدار داده است.

دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که واشنگتن و تل آویو در آستانه رسیدن به توافق نهایی درباره نقشه‌های اراضی کرانه باختری رود اردن هستند.

صحبت از این است که اسرائیل از طریق گفت‌وگو با دولت آمریکا و جامعه بین المللی برای الحاق و تحمیل حاکمیت خود بر دره اردن و شمال بحر المیت در تاریح ۱۰ ژوئیه آینده آماده می‌شود.

در این گزارش آمده است حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و حزب آبی سفید به ریاست بنی گانتس در خصوص حاکمیت اسرائیل بر این اراضی در تابستان آینده توافق کردند.

بر اساس این گزارش یک سازمان حقوق بشری اسرائیل (عیر عمیم) اعلام کرد رژیم صهیونیستی با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وضعیت کنونی ناشی از شیوع ویروس و بی توجهی کشور‌های منطقه‌ای و بین المللی به این مسئله سیاسی (اشغالی اراضی فلسطین) به علت نگرانی و سرگرمی آنان به این ویروس در تدارک برای انجام عملیات الحاق اراضی فلسطین به اسرائیل هستند.

این گزارش به نقل از رونین پیرتس، مدیر کل دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد تل آویو و واشنگتن در آستانه دستیابی به توافق نهایی درباره نقشه مناطقی از کرانه باختری رود اردن هستند که قرار است به اسرائیل ملحق شود.

یک تیم آمریکایی به ریاست دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل و وزیر گردشگری اسرائیل این روز‌ها در حال تکمیل و نهایی کردن این توافق هستند.

گفتنی است محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته هم در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مداخله سریع مسکو برای جلوگیری از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل را خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار