رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: برآورد می‌شود در سال ۹۹، ۲۵۰ کلاس درس، ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان گلستان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  رخشانی مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز از طریق ویدئوکنفراس در جلسه با اصحاب رسانه گف: از ابتدای سال ۹۸ که ۳ استان کشور درگیر سیل بودند اعتبارات خوبی از محل اعتبارات ملی و خیرین و اعتبارات بحران تامین شد و توجه دولت از ابتدا نسبت به موضوع سیل ویژه بود و تلاش شد که در مهر ماه سال ۹۸ هیچ دانش آموزی بدون کلاس درس نماند.

او ادامه داد: در استان گلستان نیز تعدادی از مدارس نیازمند بازسازی و تخریب بود که در حال حاضر ساخت برخی از این مدارس در دست اجرا است که برآورد می‌شود در سال ۹۹، ۲۵۰ کلاس درس، ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان گلستان شود.

رخشانی مهر افزود: سیل به ۳۲۶ مدرسه با ۲ هزار کلاس درس در استان گلستان خسارت وارد کرد که ۲۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، دو میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین برای استان گلستان جذب شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به طور میانگین حدود ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی و تخریب دارد که ۱۲ درصد از این میزان نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۸ درصد نیازمند بازسازی هستند.

او گفت: همه کار‌های تعمیرات کلی و جزیی مدارس ۳ استان درگیر سیل مانند، گلستان، لرستان و خوزستان تا پایان سال ۹۸ انجام و ۲۱۰ میلیارد تومان بین ۳ استان توزیع شد.

رخشانی مهر افزود: برای تکمیل مدارس آسیب دیده از سیل ،  از هیات دولت ۱۵۰ میلیارد تومان نیز دریافت و برای آنها، استفاده شد.

او افزود: تمامی مدارس خشت و گلی ، مهر ۹۸ برچیده شد و تا پایان سال 98 مدرسه‌ای در گلستان نیست  که در آن از بخاری نفتی استفاده شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه خیرین در سال ۹۸، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تقبل کردند افزود: بیش از ۵۰ درصد این اعتبار تاکنون محقق شده است و اعتبار حمایت خیرین استان گلستان ۴۳ میلیارد تومان بوده که ۹۰ درصد آن تامین شده است.

او افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها از ابتدای سال ۹۸ تامین شد و در سال ۹۹ نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده است.

رخشانی فر افزود: سیستم گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس از سوی وزارت نفت تأمین می‌شود و در خصوص سیستم سرمایشی نیز اخیراً بین استان‌های مختلف اعتباراتی را توزیع کردیم .
 
وی اعتبار این سازمان در سال ۹۹ را، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:امیدواریم که  این رقم ابلاغ شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.