رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: بخش قابل توجهی از توان دولت و سازمان مدیریت بحران صرف مبارزه با بیماری کرونا می‌شود، اما در عین حال نباید از مناطق سیل زده غافل شوند.

دولت در سایه بحران کرونا از مناطق سیل زده غافل نشوداحمدعلی کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده برای جبران خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی گفت: سال گذشته بعد از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، کمیسیون کشاورزی از مناطق سیل‌زده از جمله خوزستان، فارس، لرستان و سیستان و بلوچستان بازدیدی داشت و از آسیب‌ها، مشکلات و راهکار‌های لازم برای بهبود وضعیت این استان‌ها گزارشی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

او افزود: امسال در سایه بیماری کرونا مناطق سیل زده کشور مانند سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و بوشهر کمتر مورد توجه قرار گرفتند. امیدورایم که دولت و سازمان مدیریت بحران هرچند بخش قابل توجهی از توانشان صرف مبارزه با بیماری کرونا می‌شود، اما در عین حال از مناطق سیل زده هم غافل نشوند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آوَرد رودخانه در حوزه سیستان تا این لحظه خوب بوده و در ۱۰ روز گذشته دِبی رودخانه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، ولی خطری روستا‌ها را تهدید نکرده است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات جبرانی انجام شده در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان ذی‌ربط در استان سیستان و بلوچستان مدام دیواره‌های رودخانه‌ها را لایروبی‌ می‌کنند، ولی ممکن است با افزایش لحظه‌ای دِبی رودخانه شاهد سیل در سیستان و بلوچستان و سایر مناطق باشیم.

کیخا با اشاره به بحران کرونا و تاثیر آن در سیستان و بلوچستان گفت: امسال با وجود شیوع کرونا در شهرستان زابل ۱۰۰ هزار مهمان نورزی  داشتیم که عمده آنها از استان‌های آلوده به کرونا بودند، بنابراین آمار افراد مبتلا به کرونا در این استان افزایش یافت و باید مردم به رعایت نکات بهداشتی بیشتر توجه کنند.


بیشتر بخوانید: تسلط تیم درمان و حضور میدانی مدیران بسیار مثبت بود/ مهار و کنترل ویروس کرونا نیازمند عزم ملی 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار