یک سناتور آمریکایی با اشاره به حمایت‌های واشنگتن از عربستان، این کشور را متهم کرد که علیه تولیدکنندگان نفت آمریکا جنگ به راه انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سناتور کوین کریمر، عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی، به شدت از سیاست نفتی عربستان سعودی، انتقاد کرد.

او گفت: با وجود آنکه اعضای سنا از اقدام عربستان در برداشتن نخستین گام برای حل مسئله عرضه مازاد نفت به بازار تمجید کردند، سعودی‌ها بیش از یک ماه جنگ علیه تولیدکنندگان نفت آمریکا به راه انداختند، در حالی که نیرو‌های آمریکایی از سعودی‌ها حفاظت می‌کرد. دوستان این طور عمل نمی‌کنند.

این سناتور افزود: گام‌های بعدی ریاض مشخص خواهد کرد آیا می‌توان شراکت راهبردی بین آن و واشنگتن را نجات داد؟ سعودی‌ها خودشان در ایجاد این مشکل، سهیم بودند. اقدامات آن‌ها قابل توجیه نیست و به سادگی فراموش نخواهد شد.

پیش از این شماری از اعضای جمهوری‌خواه سنای آمریکا، تماس تلفنی حدود دو ساعتی با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی، و خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، داشتند تا راه‌های بازگرداندن ثبات به بازار نفت را ارزیابی کنند. سناتور دن سالیون پس از این تماس تلفنی گفت: اقدام عربستان در افزایش تولید نفت در زمان بحران شیوع کرونا، قابل بخشش و توجیه‌پذیر نیست و عربستان اکنون باید برای کاهش تولید وارد عمل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار