سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: وجود هزاران کشته بر اثر این بیماری در جهان خود بخوبی گویا میزان خطر آن است و مردم نباید در خصوص این بیماری سهل انگاری داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه   با اشاره به بازگشایی برخی مشاغل کم خطر و شروع طرح فاصله گذاری هوشمند بیان کرد: متاسفانه با پایان گرفتن تعطیلات نوروز عملا شاهد افزایش تردد‌ها در سطح جامعه هستیم و با بازگشایی مشاغل کم خطر این تردد‌ها نیز بیشتر شده و در حال حاضر تردد مردم همانند روز‌های عادی است و انگار خطری به اسم "کرونا" وجود ندارد.

او  با ابراز نگرانی از این شرایط گفت: اگر مردم کرونا را فراموش کرده و تردد غیرضروری داشته باشند، باید در آینده منتظر موجب بیماری در استان باشیم سیر این بیماری در دنیا، ایران و استان کرمانشاه رو به افزایش است و اتفاق مثبتی در خصوص این بیماری رخ نداده که حالا مردم بخواهند بی خیال رعایت توصیه‌ها و مسائل بهداشتی شوند.

او با تاکید بر خطرناک بودن بیماری "کرونا" گفت: هیچ کس از خطر این بیماری در امان نیست و در میان آمار مرگ و میر بیماری در جهان از نوزاد یک روزه تا افراد مسن ۹۰ ساله وجود دارد، بنابراین هیچ کس نباید خود را از خطر بیماری مصون بداند.

شکیبا بیان کرد: وجود هزاران کشته بر اثر این بیماری در جهان خود بخوبی گویا میزان خطر آن است و مردم نباید در خصوص این بیماری سهل انگاری داشته باشند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید کرد: روند بی توجهی به مخاطرات این بیماری ادامه داشته باشد، حداقل تا تابستان با "کرونا" درگیریم و در صورت افزایش مبتلایان قطعا سیستم بهداشت و درمان دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند پاسخگوی مناسب درمان بیماران باشد.

او افزود: ویروس کرونا در ۸۰ درصد مبتلایان بدون علامت است و افراد باید از تمامی افراد اطراف خود فاصله مناسب گرفته و نکات بهداشتی در بحث استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.