سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد شدید که از دیروز در زاهدان آغاز شده تا صبح امروز به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت وزش باد در زاهدان به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسیدمحسن بستانی سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: وزش باد تغییر بخصوصی در شرایط کیفی و دید افقی شهر زاهدان ایجاد نکرده است.

او ادامه داد: در نصرت آباد، اما وزش باد موجب خیزش گردوخاک و کاهش شدید افقی شد به طوریکه شعاع دید در محدوده اداره هواشناسی این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان تا بعدازظهر دوشنبه وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک در نواحی مرکزی و غربی استان ادامه دارد.

بستانی تصریح کرد: دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی و برخی ارتفاعات جنوبی استان شرایط برای رگبار پراکنده بهاری، گاهی رعدوبرق دربعدازظهر و اوایل شب فراهم است.

او اضافه کرد: سه شنبه در مناطق شمالی استان وزش باد به نسبت شدید و سرد در نیمه شمالی استان روی می‌دهد که علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش دما نیز رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار